Iemand ervaring met de sidepull Amber?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xxFloor

Iemand ervaring met de sidepull Amber?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-10 09:21

Al een tijdje ben ik smoorverliefd op het Amber hoofdstel van Barefoot.

Afbeelding
Afbeelding

Aangezien ik het hoofdstel ook dressuur matig wil gaan gebruiken twijfel ik nog..
Wat vinden jullie?

Gewoon voor het rijden vind ik het geen probleem, maar ik weet niet hoe dit met wedstrijden zal zijn?

Ik dacht misschien de sidepull neusriem er voor wedstrijden af te halen, en deze aan de bakstukken te maken van een normaal hoofdstel, dus waar normaal gesproken het bit doorheen gaat.

En is het leer nou zwart of donkerbruin?

Groetjes.

Anoniem

Re: Iemand ervaring met de sidepull Amber?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 12:19

Persoonlijk vind ik de neusriem van dit hoofdstel te scherp.

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 15:05

Ik heb dit hoofdstel in de lichte kleur en ik gebruik hem alleen met buitenrijden / omdattie zo mooi is en precies bij mijn zadel past. Maar als ik echt in de bak wil rijden en wat meer verfijning wil vind ik hem absoluut NIET geschikt. :n Ik kan er niet goed de vinger opleggen waarom, maar ik heb een ander bitloos hoofdstel van de ruitersportshop met een brede zachte neusriem, en die werkt een heel stuk fijner.

Issake

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 22:13

het is zwart van kleur.

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 22:16

*wordt terplekke ook verliefd*
Jammer inderdaad, de neusriem lijkt nogal scherp, maar oooo wat is 'ie mooi!! <3

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 22:20

Ik heb een soortgelijk hoofdstel en ben er erg blij mee. Neusriem kán scherp inwerken, maar dat is ook maar net hoe je ermee omgaat natuurlijk.

Ik vind deze ook wel heel erg mooi!!!

Yoxan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 17:56

Ik heb zo eentje voor mijn Tink.

Paard reageert er goed op.
Ik rijd wel recreatief.

Neusriem te scherp.... is maar hoe je ermee omgaat.
Dat geldt voor elk hoofstel.

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 17:58

Ik heb dit hoofdstel gezien op HE en stond er alleen maar bij te kwijlen. Iets wat ik zelden heb :P

Qua scherpte.. zou het niet helpen om er een dik bontje omheen te doen, om de inwerking te verzachten?
Heb standaard een bontje om de neusriem van mijn bitloze hoofdstel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 18:00

JoviBan schreef:

Ben wel benieuwd waarom dan. :) Het is gewoon gevlochten touw, vrij soepel en dik, dus zo scherp is het toch niet? In mijn beleving dan, vergeleken met andere sidepulls/bitloze optomingen.

Anniick

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 18:06

Ik ben afsoluut niet tevreden over dit hoofdstel :n
de 'klosjes' touw van de teugels lieten bij mij al erg snel los, de lijm.
verder wel mooie kwaliteit leer.

heb er ook een halster en touw van, bij het touw heb ik dezelfde klacht als bij het hoofdstel en bij het halster gaan er ook al hier en daar wat touwtjes loslaten. :(

verder moet je er op letten dat het hoofdstel groot valt vind ik!

Mijn paard reageert ook niet goed op dit hoofdstel, maar dat ligt denk ik aan het paard zelf, hij reageert beter op kingekruist. Heb absoluut niet gemerkt dat de neusriem te scherp inwerkt...

Op het moment gebruik ik deze sidepull om een beetje rond te hobbelen/buitenritjes, maar voor het dressuurmatige werk gebruik ik dus de kingekruisde van barefoot. :)

edit; voor wedstrijd lijkt dit hoofdstel mij ook niet geschikt eerlijk gezegt. vind ik hem wat te stoer voor. de oplossing die jij geeft, lijkt mij een rommelig effect geven.
Laatst bijgewerkt door Anniick op 07-10-10 18:09, in het totaal 1 keer bewerkt

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 18:08

O wat jammer is dat dat je er slechte ervaringen mee hebt wat betreft de kwaliteit.
Was er al voor aan het sparen, maar vraag me af of ik dit nu toch van mn 'hebben-lijstje' af moet strepen.

Anniick

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 18:11

Ja, opzich is het allemaal wel te verhelpen met een paar knopen hier en daar.
maar de prijs die je ervoor betaald, vind ik het echt niet waard persoonlijk :n

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 18:56

ik heb hem ook en de tweede is onderweg.
Ik had hem gekregen voor mijn verjaardag, maar mijn echtgenoot heeft hem ingepikt, omdat ik mijn paard nog niet kan rijden
(revalideert)
Tot nu toe bevalt het mij prima. Dat het ruim is, is voor mij handig gezien we twee noordzweedse koudbloeddravers hebben.
Materiaal vind ik zelf prettig.
Neusriem is zachter dan de neusriemen van de andere sidepulls die ik tot nu toe heb gezien (en dat zijn er veel)
Touwhalster is ook scherper.
Verder ligt het natuurlijk ook aan de hand van de ruiter
Beiden paarden reageren er goed op bij lange teugelwerk
Rappa moest er even aan wennen, maar ze was ernstige druk met bit gewend bij vorige eigenaar en kende lange teugelwerk niet.

Mijn mening: mooi hoofdstel, fijne pasvorm.
Ik be tevreden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 18:59

RedPassion schreef:
JoviBan schreef:

Ben wel benieuwd waarom dan. :) Het is gewoon gevlochten touw, vrij soepel en dik, dus zo scherp is het toch niet? In mijn beleving dan, vergeleken met andere sidepulls/bitloze optomingen.

Smal + dun = scherper.
Breed + dik = vriendelijker (meer drukverdeling).
Het materiaal (hard of zacht en het soort oppervlak) speelt hierin ook een rol.

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 19:02

JoviBan schreef:
RedPassion schreef:

Smal + dun = scherper.

Tja nu heb ik best veel sidepulls in handen gehad. Heel erg veel eigenlijk, omdat we geen passende konden vinden voor de merrie van mijn man, met d'r grote hoofd.
Eerlijk gezegd vind ik de amber toch echt prettiger(zachter) materiaal en beslist niet smaller dan de andere sidepulls.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 09:29

JoviBan schreef:
Smal + dun = scherper.

Daar volg ik je (uiteraard) in, maar ik schreef dus dat ik de Amber in vergelijking met andere sidepulls best dik vind en ook soepel/zacht. Vandaar mijn vraag aan jou. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 09:38

RedPassion schreef:
Daar volg ik je (uiteraard) in, maar ik schreef dus dat ik de Amber in vergelijking met andere sidepulls best dik vind en ook soepel/zacht. Vandaar mijn vraag aan jou. ;)

Er zullen vast nog dunnere en smallere neusriemen zijn.
Hoe dik en breed (of hoe dun en smal) is de neusriem van de Amber?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 16:59

Dat weet ik niet precies, in elk geval dikker dan mijn rawhide sidepull. Maar vooral; veel zachter. Het zal allemaal relatief en subjectief zijn, maar naar aanleiding van jouw posts vroeg/vraag ik me af of je dit hoofdstel wel eens in handen heb gehad, of dat je een mening vormt naar aanleiding van het plaatje. Want volgens mij krijg je het niet veel zachter dan deze neusriem. :)

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 17:03

Ik heb hem ook, ben er zeer tevreden over..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 17:50

RedPassion schreef:
Want volgens mij krijg je het niet veel zachter dan deze neusriem. :)

In welk opzicht niet?

Zo op de foto te zien, is deze neusriem 1 tot 1,5 cm breed ongeveer? Dan istie voor een KNHS dressuurwedstrijd in ieder geval al niet toegestaan (en dus te scherp). Maar goed, de foto kan een vertekend beeld geven, dus vandaar mijn vraag aan jou hoe breed deze neusriem dan is.

Er zijn echt wel sidepulls (en andere systemen) met een bredere neusriem, dus zachtere dan deze zijn er weldegelijk.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 17:57

JoviBan schreef:
RedPassion schreef:
Want volgens mij krijg je het niet veel zachter dan deze neusriem. :)

In welk opzicht niet?

Zo op de foto te zien, is deze neusriem 1 tot 1,5 cm breed ongeveer? Dan istie voor een KNHS dressuurwedstrijd in ieder geval al niet toegestaan (en dus te scherp). Maar goed, de foto kan een vertekend beeld geven, dus vandaar mijn vraag aan jou hoe breed deze neusriem dan is.

Er zijn echt wel sidepulls (en andere systemen) met een bredere neusriem, dus zachtere dan deze zijn er weldegelijk.

de neusriem van dit hoofdstel is 2 cm dik

StippTwingo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 11:59

Ik heb dit hoofdstel en het is tot nu toe de beste sidepull die ik heb uitgeprobeerd.
Zelf vind ik de neusriem eigenlijk helemaal niet scherp, dit is ook een van de redenen waarom ik dit hoofdstel gekocht heb. En tja het is gewoon een super mooi ding. :D

xxFloor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-10 21:58

ik krijg hem volgende week van mijn verjaardag! :D

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 18:41

Goed geregeld!! :P

heavon13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 17:58

Ik vind het hoofdstel helemaal niet scherp. Het is juist heel soepel en dik touw. Ook nog eens zacht touw, een touwhalster vind ik veeeel scherper. Het enige nadeel van dit hoofdstel vind ik dat hij vrij losjes om de neus ligt. Een van de pensionmensen bij ons rijdt er ook mee en ik zag dat de neusriem omlaag zakt, dus voor mijn gevoel ontstaat er te veel ruis als je dressuurmatige oefeningen doet. Als je wedstrijden wilt gaan rijden zou ik eerder kiezen voor een sidepull met een platte zachte neusriem die wat vaster om het hoofd heen ligt.