Het lijkt echt een begrip te zijn maar wat doet een natural wel/niet?
Ben erg beneiuw naar de mening van andere
Mirel
Die denkt dat ze een natural is

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
khirshanta schreef:Daar ben ik het wel mee eens. Ik denk dat je een natural bent, wanneer je je paard op de meest natuurlijke manier probeert te houden en te rijden, waarbij je geen gebruik maakt van dwangmiddelen, maar van vrije communicatie tussen mens en paard.
EstherHegt schreef:Natural is eigenlijk een erg hypocriete term. We hebben een hek om de wei, we rijden, we bekappen, ontwormen, we beslissen voor een paard wat wij als tweebeners denken dat goed is.
Doe je deze dingen niet dan is het natural of misschien wel dierenmishandeling want stel, je bekapt niet, ontwormt niet en ent niet? Dan gaan er ineens een hoop paarden dood aan verwaarlozing.
moretje schreef:Ik probeer mijn pony's ook zo 'natuurlijk' mogelijk te houden (in hoeverre dat kan tenminste wanneer er een hek omheen staat en je erop rijdt); Ze staan 24/7 buiten, bijna constant ruwvoer en weinig krachtvoer, geen ijzers, altijd met soortgenoten en rij bit- en boomloos. Maar ik noem mezelf absoluut géén natural; wanneer ze ooit misschien meer krachtvoer nodig hebben krijgen ze namelijk gewoon meer, als ik merk dat de hoeven te snel gaan slijten zullen er idd ijzers komen (of hoefschoenen, of andere smid), als mijn pony wat meer in vorm is krijgt ze toch waarschijnlijk ècht een boomzadel en in de bak rijd ik het liefst wèl met bit, omdat ik dat zelf fijner vind rijden (en zij er geen last van heeft). Dus ik pas me gewoon aan de omstandigheden en aan het moment aan, sta open voor andere dingen en pas ook absoluut niet in een hokje
Dani_ schreef:Waarom valt een boomloos zadel ook onder 'natural', dat snap ik niet.
Roweentje89 schreef:Waar ik niet tegen kan is als mensen zeggen: Ik doe aan Natural Horsemanship en vervolgens alleen hun paard af en toe bitloos rijden, maar hij verder wel op stal staat, ijzers onder heeft, 1 uur per dag uit de stal komt en ga zo maar door.
Dan snap je niet wat NH inhoudt.
Auky schreef:Roweentje89 schreef:Waar ik niet tegen kan is als mensen zeggen: Ik doe aan Natural Horsemanship en vervolgens alleen hun paard af en toe bitloos rijden, maar hij verder wel op stal staat, ijzers onder heeft, 1 uur per dag uit de stal komt en ga zo maar door.
Dan snap je niet wat NH inhoudt.
Natural Horsemanship staat los van natuurlijke verzorging en huisvestig. NH is slechts een omgangsvorm.
Dat vaak hand in hand gaat is waar, maar niet noodzakelijk