Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Cassidy schreef:Horsemanship is dat jij met ieder paard overweg kunt, dus niet alleen met je eigen paard. Dat je weet hoe een paard denkt, waarom hij reageert zoals hij reageert en daar op in kunt spelen. Dat je in kunt grijpen in een intensiteit die nodig is, zonder dat je onnodig hard wordt. Dat je genoeg pijlen in je koker hebt zitten om problemen die je tegenkomt op een paardwaardige manier op te lossen.
Horsemanship hoeft niet speciaal Natural Horsemanship te zijn.
Cassidy schreef:Timing is belangrijk. Weten wanneer je door moet gaan, weten wanneer je kunt stoppen. Ingrijpen in de juiste intensiteit. Durven in te grijpen, ook tot een fase 4 of hoger. Dat hoeft maar 1x, daarna weet een paard de volgende keer wat er komen gaat als hij op een lichtere aanwijzing niet reageert. Maar die fase 4 en hoger moet je wel durven toe te passen.
Citaat:tis niet erin beter worden maar eigenlijks steeds meer paarden snappen. zodat je goed met paarden kunt omgaan.
grietje14 schreef:dit ook niet echt een topic met vragen van mij.
maar tis gewoon ff een topic om te zien wat voor mening
andere mensen hebben over nh.
YelaBrenda11 schreef:heb het niet over een bit;) één van de belangrijkste dingen Bij NH is dat wanneer je paard een probleem heeft je naar de e oplossing gaat zoeken en niet de symptomen gaat weghalen . het hangt er natuurlijk wel vanaf wáárom je bepaalde dingen gebruikt , als je sporen gebruikt om de hulpen te verfijnen is daar natuurlijk helemaal niets mis mee , maar wat ik bedoel is wanneer je allemaal hulmmiddelen gaat gebruiken . zoals ik al zij , je haalt de symptomen weg maar de oorzaak niet.
en over een bit heb ik niets gezegd;) wel over de slof.
YelaBrenda11 schreef:het gaat hier niet zozeer om wanneer je wel of gen horsemanship doet , als jij vind dat jij aan horsemanship doet , is dat ook zo ! er zijn verder geen ''regels'' , want iedreen weer wel dat je geen nH doet als je het slof , sporen en kingketting rijd .
YelaBrenda11 schreef:heb het niet over een bit;) één van de belangrijkste dingen Bij NH is dat wanneer je paard een probleem heeft je naar de e oplossing gaat zoeken en niet de symptomen gaat weghalen . het hangt er natuurlijk wel vanaf wáárom je bepaalde dingen gebruikt , als je sporen gebruikt om de hulpen te verfijnen is daar natuurlijk helemaal niets mis mee , maar wat ik bedoel is wanneer je allemaal hulmmiddelen gaat gebruiken . zoals ik al zij , je haalt de symptomen weg maar de oorzaak niet.
en over een bit heb ik niets gezegd;) wel over de slof.