Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
lailapri schreef:Hoevaak gaat een paard in de natuur zijwaarts en hoe?
lailapri schreef:Hoe willen wij dat het paard het doet in de NH tak?
lailapri schreef:Hoe in andere takken?
lailapri schreef:Wat heeft het voor positieve effecten?
lailapri schreef:Wat heeft het voor negatieve effecten?
lailapri schreef:Ik ben erg benieuwd, en ben uiteraard ook berreid mijn bevindingen hier neer te zetten, als daar intesse naar is, maar ze zijn wel gewaagd.
lailapri schreef:Ik ben vooral bezig geweest met de beweging in de rug. Kijk in maar mijn paarden blijft het bekken gelijk en openen ze met het buitenachterbeen (of binnen in een andere zijgang) en gaan met het andere been voorwaarts (en plaatsen weer onder het lichaam) Ik zie nooit een paard zomaar achter overkruizen hoewel ik dit wel vaak in mijn lessen heb gehoord, zogenoemd het ondertreden van het binnenachterbeen onder het zwaartepunt of daar voorbij. Ik heb mijn welshje heel vaak in zijgang langs het hek zien rennen, dit kon hij super handig en snel (is een snelle draf) maar het bekken bleef gelijk. Paarden die met binnenachter ondertreden zakken in het bekken wat frictie geeft in het lendengebied.
lailapri schreef:ik bedoel niet het kantelen van onderbrengen van het achterbeen want dat is natuurlijk alleen maar goed, maar kantelen laten zakken aan 1 kant (wat je ook wel ziet als een paard op rust staan)
lailapri schreef:Na 2 dagen cursus en heel wat bevindingen verder is dit wel iets wat ik me ben gaan afvragen.
Hoevaak gaat een paard in de natuur zijwaarts en hoe?
Hoe willen wij dat het paard het doet in de NH tak?
Hoe in andere takken?
Wat heeft het voor positieve effecten?
Wat heeft het voor negatieve effecten?
Ik ben erg benieuwd, en ben uiteraard ook berreid mijn bevindingen hier neer te zetten, als daar intesse naar is, maar ze zijn wel gewaagd.
lailapri schreef:idd het bekken. Op de foto van de fjord zie je ook een recht bekken