Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Cassidy schreef:Ik kan je het boek van Parelli, Natural Horsemanship adviseren. Staan alle oefeningen duidelijk in uitgelegd, en het is onlangs in het Nederlands verschenen.
SjakieXX schreef:@ Arabesk, wat is de invloed van tulpetota, ik hoop dat ik nu niet iets doms zeg.
?Citaat:of wil ik zelf de visie van iemand anders op mijn paard gaan "uitproberen"
SjakieXX schreef:@ liapri, wat bedoel je met?Citaat:of wil ik zelf de visie van iemand anders op mijn paard gaan "uitproberen"
Als ik in een boek bepaalde oefening vind en die vind ik nut hebben op mijn paard dan wil ik dat toepassen, maar wanneer ik denk dat het niet van toepassing is op mijn paard dan doe ik die oefening niet of ik besteed er minder tijd aan.
Ik denk dat dit op dit moment wat beter bij mij past, maar misschien is het meer uit gevoel werken (dus de andere kant) later weer beter van toepassing. Heb ik het zo goed uitgelegd, ben namelijk niet zo goed in iets uitleggenCitaat:Met uitproberen bedoel ik meer als iemand zegt als ik bij de paarden ben wil ik geen verwachtingen hebben. Dan ga je dat proberen en de eerste keren lukt dat natuurlijk niet super, maar door die ervaring en wat je uiteindelijk wilt kun je wel meer vanuit je gevoel gaan werken en als je die zin dan nog eens leest dan denk je dat je hem snapt (en zo wordt alles steeds completer en duidelijker).
lailapri schreef:Ik denk dat dat heel persoonlijk is, ik heb parelli lessen gevolgt op mijn 14e ik zoch toen ook naar iets waar ik me goed bij voelde, omdat ze met bekappen heel goed waren met mijn pony was ik wat blind en vond meteen alles goed maar mijn pony heeft me dat wel even duidelijk gemaakt dat zij dat niet vind en eigenlijk ook niets voor mij is. Zij werd gewoon een gevoelloze robot.