Heeft iemand een idee wat ik kan gebruiken als vervanging voor een stick en voor een leadrope?
Als je een link hebt naar goeie en goedkope sticks/leadropes, mag je die ook altijd plaatsen!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

)
maar weet iemand ook wat ik op dit moment dan even kan gebruiken, tot ik het binnen heb?
heel goedkoop en met de kwaliteit is niets mis. Ook al erg snel binnen! Ik geloof dat ze daar alleen geen sticks hebben. Misschien ook wel hoor, ik weet het niet zeker.
Het enige nadeel aan een dressuurzweep is dat er geen lang touwtje aan zit, lijkt mij. Of zou dat meevallen?
, en anders kun je ook gewoon een longeerzweep gebruiken. Het nadeel daarvan vind ik dat ze zo lang zijn.
Dan buigt die minder snel en heb je een groter drukvlak.

Op dit moment ben ik alleen nog maar bezig met aan de hand bij me lopen, stilstaan en achteruit lopen en een klein beetje met longeren. Opzich heb ik daar nog niet eens echt een stick voor nodig, dus maakt het dan uit dat ik zo lang nog even een dressuurzweepje gebruik?
Ik denk niet dat het veel schade aan kan richten als ik het eerst nog even zo doe, tot ik het binnen heb.
Werk er al 1,5 jaar mee en bevalt me prima. 

Cassidy schreef:of een paard/persoon die er per ongeluk op gaat staan....
Cassidy schreef:Je kunt wel roepen dat Parelli commercieel bezig is en perse zijn eigen stokje wil verkopen, maar ik heb stokjes van meerdere fabrikanten in handen gehad, en moet zeggen dat die van Dhr Parelli het beste in de hand ligt, en niet zo zwaar is als die van menig concurrende aanbieder.