Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Arabesk schreef:Ik durf voor geen goud meer op een paard te stappen wat een bit inheeft. Ook al reed ik zelf vroeger met bit en durfde het er amper uit te halen
duChambre schreef:ligt er maar net aan wat je paard gewend is. je kan een paard alles leren. bitloos kan net zo onvriendelijk zijn als mét bit.
met een stalhalster heb je vaak minder controle, maar er zijn meer dan genoeg hoofdstel/halsters/e.d. speciaal gemaakt om zonder bit te gebruiken...Arabesk schreef:Ik durf voor geen goud meer op een paard te stappen wat een bit inheeft. Ook al reed ik zelf vroeger met bit en durfde het er amper uit te halen
durf je dan wel élk paard bitloos te rijden? want dan nodig ik je bij deze uit om een bitloos buitenritje te komen maken op de pony die ik bijrijd.
pony is buiten over het algemeen súper braaf, schrikt nergens van, maar is af en toe een beetje dwars en dan gewoon niet te houden.
ik begeleid je wel op de fiets ofzo, zodat ik je van het asfalt kan schrapen
Babette3 schreef:Ik rijd voorlopig toch al een klein jaar met stalhalster. Heb zo een kleine indoorjumping gedaan en toch al 2 rallys gereden, geen enkel probleem gehad.
Ben nog steeds op zoek naar een goed bitloos hoofdstel.£Je hebt zoveel soorten, dat ik geen idee heb wat ik best kan kopen.
Kyliam schreef:Babette3 schreef:Ik rijd voorlopig toch al een klein jaar met stalhalster. Heb zo een kleine indoorjumping gedaan en toch al 2 rallys gereden, geen enkel probleem gehad.
Ben nog steeds op zoek naar een goed bitloos hoofdstel.£Je hebt zoveel soorten, dat ik geen idee heb wat ik best kan kopen.
Hoi,
Knap dat je dat allemaal al met stalhalster hebt kunnen realiseren!
We zijn voorzichtig bezig mijn paardje zadelmak te maken. Tot nu ook gewoon met halster.
Ik heb positieve ervaringen met sitepull. Maar op een gepaste te vinden voor mijn paardje vond ik toch niet zo makkelijk.
Ik wilde zo dicht mogelijk bij de ervaring het het halster blijven
Nu heb ik een bitloos hoofdstel met ruiselingen riemen (geloof dat het cook het ofzo) laten aanpassen. Nu heb ik een prachtig hoofdstel met de teugel zuilings langs de neusriem bevestigd. Misschien is dat ook iets voor jou.
Groetjes
danielle
haf_sjakie schreef:ik heb op nee gedrukt, maar ben het daar maar gedeeltelijk mee eens als je wat uitlegd geeft, stalhalster wil ik niet zeggen maar wel met touwhalster. en de nodige voorbereiding op de grond. je kunt niet klakkeloos op je paard gaan zitten en verwachten dat hij op touwhalster te stoppen is.