Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
?
, niet over steentjes in de hoef raspt, maar die eerst uitpeutert. Vjestagirl schreef:Ehrm, wat je ook nodig hebt is toestemming van de eigenaar van de pony's? Just checking...
Billy schreef:Een meisje van 13 wat een cursus natuurlijk bekappen wil doen?
Ik zeg niet dat het onmogelijk is, ik vraag me alleen af of het wenselijk is....
Billy schreef:Een meisje van 13 wat een cursus natuurlijk bekappen wil doen?
Ik zeg niet dat het onmogelijk is, ik vraag me alleen af of het wenselijk is....

Niels schreef:Benodigheden Natuurlijk bekappen:
- Verstand.
- Materiaal
- Een goede gediplomeerde hoefsmid die de verpeste hoeven weer kan herstellen.
Je kan niet in 1 dag leren bekappen. Als dat wel zo was dan zouden echte hoefsmeden ook niet zolang op hun opleiding zitten.
Arabesk schreef:Billy schreef:Een meisje van 13 wat een cursus natuurlijk bekappen wil doen?
Jonge meisjes zijn vaak het meest fanatiek, kunnen ook nog heel goed studeren en kennen de boeken vaak van buiten
Heel sterk hoef je ook niet te zijn voor het bekappen.
Geef mij maar een dozijn jonge meiden, ipv grote sterke kerels die meteen stoer beginnen te raspen alsof ze een boom moeten omzagen.

DaanxBien schreef:Meid doe het asjeblieft niet
als je schade aanricht heeft verzorgpony pijn![]()
Laat het door een goede smid doen die zijn opleiding ervoor heeft gehad
DaanxBien schreef:Doe maar lekker eigenwijs dan!
DaanxBien schreef:Als je veiligheid voor het paard vorop zet dan laat je het gewoon door iemand doen die daar een diploma voor heeft!
Al was je wel volwassen dan raadde ik het je ook af
Het gaat erom dat je een risico neemt .. NB is nu een rage
maar bij heel veel mensen die die cursus hebben gevolgt is het achteraf toch misgegaan bij hun eigen paard. Resusltaat het paard vergaat vd pijn en een smid met diploma mag het dier weer opknappen.
DaanxBien schreef:Als je veiligheid voor het paard vorop zet dan laat je het gewoon door iemand doen die daar een diploma voor heeft!
Al was je wel volwassen dan raadde ik het je ook af
Het gaat erom dat je een risico neemt .. NB is nu een rage
maar bij heel veel mensen die die cursus hebben gevolgt is het achteraf toch misgegaan bij hun eigen paard. Resusltaat het paard vergaat vd pijn en een smid met diploma mag het dier weer opknappen.
Billy schreef:Ben bang dat een meisje van 13 nog niet het inzicht en de kennis van paarden heeft (en dan bedoel ik geen boekenwijsheid maar paardenverstand door veel, vaak en lang om te gaan met verschillende paarden) om dit naar behoren uit te voeren.
HorsesWoman schreef:DaanxBien schreef:Meid doe het asjeblieft niet
als je schade aanricht heeft verzorgpony pijn![]()
Laat het door een goede smid doen die zijn opleiding ervoor heeft gehad
Sorry maar ik ben 14, geen 3 jaar oud!
Ik weet zelf heus wel hoe ver je kan gaan,
en ben ook slim genoeg om veiligheid voor alles te nemen.
Tot slot maakt leeftijd niks uit, als volwassen het kunnen leren door z'n cursuc en het daarna zelf doen ( en het lukt goed ) ,
waarom zou ik het niet kunnen dan?
En lichamelijk kan ik het heus aan, want een shetlander beentje is niet zo zwaar.