Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Babette3 schreef:Zijn er volgens jullie echt geen andere oplossing om dit toch paarvriendelijker op te lossen?
x
Babette3 schreef:Harde aanpakken werken niet bij paarden. Jawel ze werken wel, maar haal je er dan voordeel uit denk je?
Consequent zijn is niet het zelfde als hard zijn.
siskeh schreef:en dan nog geloof ik dat een paard liever een hard iemand heeft(consequent, en dus ook consequent een tik/mep, op het goede moment), dan iemand die zacht en lief met ze zijn(dus ook inconsequent).

Hebben ze nog nooit geprobeerd ook.
Babette3 schreef:dus als ze 2 keer in de week komt is het al 'veel'. Het is ook haar pony niet. Pony is van man van rond de 70 die niet meer om (kan) kijken naar dat beestje. Dus zij is er niet verantwoordelijk voor, maar paardje is wel niet erg gelukkig met deze toestand (Haflingerruin van 12 jaar). Als wij er niet naar kijken kijkt er niemand naar, laat het ons zo zeggen. Hij staat dagenlang op stal, dus naar de oorzaak van het bijten moet je niet zoeken.
JoviBan schreef:Babette3 schreef:dus als ze 2 keer in de week komt is het al 'veel'. Het is ook haar pony niet. Pony is van man van rond de 70 die niet meer om (kan) kijken naar dat beestje. Dus zij is er niet verantwoordelijk voor, maar paardje is wel niet erg gelukkig met deze toestand (Haflingerruin van 12 jaar). Als wij er niet naar kijken kijkt er niemand naar, laat het ons zo zeggen. Hij staat dagenlang op stal, dus naar de oorzaak van het bijten moet je niet zoeken.
Dit zegt toch genoeg?! Dit zijn erbarmelijke omstandigheden voor de pony.![]()
Ik vind het eigenlijk heel positief dat de pony zich tenminste nog ùit dat hij ongelukkig en gestressed is. Een andere pony had de luiken misschien allang dichtgegooid en alles gelaten over zich heen laten gaan.
Imo, zolang deze pony zijn leven dag en nacht in een isoleercelletje moet slijten en er 2 x in de week uit wordt gehaald om te rijden of grondwerken, kun je niet verwachten dat de pony happy, gezond en meewerkend is. En màg je zijn frustraties gewoon niet afstraffen.
Ik vind dit heel triest voor de pony. Kan je vriendin die eigenaar niet overtuigen van het belang van weidegang en kuddemaatjes?