Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

mauvestraat schreef:Ik zag vanochtend bij Divoza Heteren van Eurostar een opvouwbaar krukje te koop voor € 14,95. Hoe handig het is om mee te nemen te paard weet ik niet (misschien in een rugzak?) maar voor op de trailer lijkt het me in ieder geval super handig. Daarom heb ik er zelf ook een gekocht.
mauvestraat schreef:Ik zag vanochtend bij Divoza Heteren van Eurostar een opvouwbaar krukje te koop voor € 14,95. Hoe handig het is om mee te nemen te paard weet ik niet (misschien in een rugzak?) maar voor op de trailer lijkt het me in ieder geval super handig. Daarom heb ik er zelf ook een gekocht.
Foto (van andere website geplukt want staat niet op site van Divoza) http://www.tackshop.nl/shop_be/popup_image.php?pID=2066&osCsid=53a325270c40b5630d32ce9e1f46a2a1
. *Edit* Hm, is kennelijk toch minder stevig dan het er uit ziet lees ik nou bij Freespirit.
. vikki schreef:Je hebt speciale zadeltassen voor achter de cantle (westernzadel), ik denk dat het opstapje vast ontworpen is met het idee deze daar op te bergen. Ik ben wel nieuwsgierig hoe compact het precies is in opgevouwen staat, misschien past het ook nog wel in andere zadeltassen...
gewoon een touwladder maken die je met een geknopte ring om de zadelknop kan bevestigen...
. Even 180 graden draaien...tas inpakken of uitpakken... en nog een x 180 graden draaien
. Dingen die je tussen het rijden door nodig hebt kan je denk ik idd beter in zadeltassen om je zadelknop doen
.
, maar die 25 cm vond ik ook wat karig, zéker als dat ding ook nog in de grond kan wegzakken. Dan houd je een opstapje over van pakweg 12 cm en dat zet toch niet echt zoden aan de dijk
. Daarbij vind ik het oppervlak waar je je voet op moet zetten ook wat klein, je moet toch even een hupsje maken om op te stappen meestal. Ben wel benieuwd wat je gaat fabriceren!
. Daarbij vermoed ik dat de eigenaresse van paard en zadel het niet zo'n goed idee vindt als ik een mooie knop voor op haar dressuurzadel plant
.
Als je echter een heel groot paard heb, begin je toch gewoon met lenigheids oefeningen?
Je hebt een paard dat bijv. 170 is, de meeste mensen krijgen hun been dan wel in de beugel, maar wat ook helpt is de rechter beugel ( je opstap beugel) eerst wat gaatjes langer maken, zodat je erbij komt.
en als je erop zit maak je je beugel weer wat korter. dit werkt niet altijd, omdat bij sommige gevallen je je been dan ook niet over het zadel ktijgt.
Try it out!
.
). De één kan zijn been verder uitstrekken dan de ander, mensen die ouder worden blijven ook niet allemaal even soepel, etc. Kleine mensen met korte benen hebben de beugels relatief hoog hangen, dat kan ook lastig zijn, en zo zijn er nog heel veel redenen te bedenken waarom mensen niet vanaf de grond op kunnen of willen stappen.
. vikki schreef:kahvay, heb je eigenlijk al iets in elkaar geknutseld?