Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
dus heb daar verder niet egt een emotionele band mee verder
( weet ook niet heel veel van western hoor
) maar idd wel dat je de ruimte aan de ene kant beperkt en aan de andere kant vrijlaat
Zag dat idd het sturen kwa openen en sluiten overeenkomt

keeyzie schreef:De overgangen gingen super. Alleen terug naar het halt vond meneer nog wat lastig. Wat moet ik doen als mijn paard onvoldoende reageert op de terughulp? Hoe kan ik deze versterken? heb ik hiervoor nog even een touwhalster nodig of niet?
keeyzie schreef:En dan nog een vraagje, mijn paard draaide linksom echt soepel en makkelijk, en rechtsom deed hij net of hij het niet snapte. Nu denk ik dat hij aan die kant gewoon vast zit want met het rijden incl, bit pakt hij op die kant altijd een beetje vast. ik doe al aan het begin van de training halsoefeningen met hem, hoe kan ik zorgen dat hij nog losser komt in de wendingen? en hij dus ook gaat reageren, want hij weigert gewoon te wenden, en ik denk dat dit komt door pijn of iets. Want linksom doet hij het wel keurig

keeyzie schreef:Misschien zit ik fout hoor, maar als je naar links wilt, is het toch logischer om op je rechterzitbeenknobbel te gaan zitten?Ik zal het even beter uitleggen: Wil ik links dan geef ik ruimte met mijn linkerbeen sluit ik mijn rechtbeen aan, en ga ik op mijn linkerzitbeenknobbel zitten.
Puchje schreef:In mijn optiek blijf je gewoon op beide zitbeenknobbels zitten, maar draai je je in heupen, zodat je linkerbeen opent en rechterknie tegen zijn schouder duwt, zodat het paard weet dat hij links moet.

TurdusMerula schreef:Neckreining, ter ondersteuning.
Fijn dat het zonder ook werkt, maar het kan wel fijn zijn met een touwtje.

Als je paard goed op zit gereden is, kan je makkelijk genoeg uit de voeten om de basis oefeningen te kunnen rijden