Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Citaat:Waarom een stick en niet gewoon een lange zweep?
De EquiPlay-stick is een stevige glasfiber stok die nauwelijks buigzaam is. Door zijn stevigheid kun je je paard er op afstand mee aanraken, met hetzelfde gevoel als met je handen. Bij een zweep kun je de bewegingen van het uiteinde niet goed controleren, omdat hij al snel zwiept wanneer je hem beweegt. Je paard zou onbedoeld een tik kunnen krijgen, terwijl jij hem vriendelijk wil aaien.
Wanneer je je paard leert wijken voor druk, kun je met de stick een constante, opbouwende druk uitoefenen, een zweep buigt dan al snel door.
Kenmerken van de stick
De stick heeft aan de ene kant een rubber handvat en aan de andere kant een leren of nylon lusje om een string of plastic zakje aan vast te maken. De stick is nauwelijks buigzaam en het handvat ligt fijn in de hand. De stick is verkrijgbaar in diverse wisselende kleuren, op dit moment zijn dat geel, rood en groen (zie rechts). Het handvat is van stroef rubber waardoor het goed in de hand ligt. Het lusje is rondom doorgestikt waardoor het stevig vastzit op de stick en extra bevestigd met een goede kwaliteit tape. Over de bevestigingstape wordt nog een extra laag gekleurde tape gewikkeld. Deze heeft meestal dezelfde kleur als de stick of meebestelde string, maar kan bij de Best Quality sticks ook zelf uit gekozen worden.
Citaat:Waar wordt een string voor gebruikt?
De string wordt vooral gebruikt als verlenging van je stick, maar heeft nog 1001 andere toepassingen. Een groter bereik van de stick is erg handig wanneer je op iets grotere afstand met je paard aan het oefenen bent. Ook kun je met stick en string je paard heel goed laten wennen aan beweging rond zijn lichaam en aanraking op plekken waar je zelf niet veilig bij kunt komen (bijv. achterbenen). De string heeft een lusje om hem makkelijk aan de stick te bevestigen en een leertje aan het uiteinde als verzwaring zodat hij beter zwaait. Aan de rechterkant zie je foto's van verschillende gebruiksmogelijkheden van de string.

_Google_ schreef:http://nl.youtube.com/watch?v=XVVSvrc2Y6k
Dit filmpje had ik gezien.
Ik begrijp niet waar dit goed voor is.. ?
_Google_ schreef:http://nl.youtube.com/watch?v=XVVSvrc2Y6k
Dit filmpje had ik gezien.
Ik begrijp niet waar dit goed voor is.. ?
Paard gaat er lichamelijk niet dood aan, maar geestelijk gaan ze gewoon kapot. Nu is dit dan wel iets minder erg, maar toch..