Kabouterfluisteren!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Airiin

Kabouterfluisteren!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-08 23:37

Nieuw! DE oplossing voor al uw problemen: de kaboutercursus!

Elke paardenliefhebber is bekend met het fenomeen bakkabouters. Dit nare kleine volk houdt zich op in onvoorziene hoeken van de bak, in bosjes langs de rijbaan en zijn zelden zichtbaar voor de argeloze ruiter. Uw paard echter is zich terderge bewust van de aanwezigheid van dit kleine gespuis. Ook de bakkabouter is zich bewust van uw paard, en schept nergens zoveel vreugde uit als het laten schrikken van uw rijdier en te genieten van de chaos en wanorde die het wegstuiterende beest achterlaat. Bakkabouters zijn niet alleen in hun streven, maar hebben een uitgebreide familie, zoals de boskabouter, de bloembakkabouter, de bermkabouter en de zigeunerkabouter (de laatste kom je voornamelijk tegen op plekken waar je hem niet verwacht, verstopt onder een plastic zakje of in een plas water bijvoorbeeld). Ze veroorzaken veel leed en stress onder paardeneigenaren, en leiden geregeld tot bezoekjes aan de grond en de EHBO.

Voor al deze problemen is er nu een oplossing: de kaboutercursussen van Femke Wijers en Bianca van Elteren. Deze twee begenadigde paardenkenners hebben de moedige taak op zich genomen om te proberen een vreedzaam samenzijn tussen paard en kabouter te bewerkstelligen. Bianca heeft jaren doorgebracht in bermen, langs rijbakken en in stekelbrembosjes om het natuurlijk gedrag van de kabouter te bestuderen. Door haar grote kennis van de kabouter is zij in samenwerking met Femke van stal Noordeneind (zeer bekend met de effecten van bakkabouters) tot een serie cursussen gekomen die een revolutie in de relatie tussen paard en kabouter kunnen realiseren. Omdat zij, als echte verlichte goeroe’s betaamd, hun wijsheid met de wereld willen delen zullen de cursussen voor iedereen beschikbaar worden gemaakt. *

De kabouter staat van nature niet positief tegenover dit soort cursussen omdat hem hiermee zijn daginvulling en vermakelijke hobby wordt ontnomen. In het eerste deel van de cursus zal er dus voornamelijk aandacht worden besteed aan het wapenen van het paard tegenover de kabouter. Wij verwachten dat na enige tijd de kabouters bereid zullen zijn tot onderhandeling. Tot die tijd richten wij ons op de educatie van paard en ruiter.

Het eerste cursusonderdeel is het accepteren van het bestaan van bakkabouters en het verdiepen in hun psyche en die van het paard. Om tot een zo groot mogelijk begrip van de ervaring van het paard te komen zal tijdens de eerste cursusdag het cursuspakket van niveau1 Kabouterfluisteren moeten worden aangeschaft. Deze bevat de echte puntmuts®, opplakbaard®, rode kabouterneus® en kabouterschoenen® en tevens het introductieboek en de dvd: De vrouw die met kabouters fluistert®. Voor het luttele bedrag van E 142,59 is dit pakket te verkrijgen bij een van de goeroe’s. Waarschuwing: ga niet voor de goedkope namaakproducten, alleen de echte Kaboutergoeroe® spullen werken!
Cursist zal dan,met de attributen gekleed, met muziek begeleid, de bak betreden waar het nietsvermoedende paard staat (dit onderdeel heet: Dances with Gnomes, in het nederlands: de kabouterdans). Op die manier kan de cursist zich goed inleven in de psyche van de kabouter en nu eens zien wat voor effect dit op het dier heeft, in plaats van een salto mortale te maken en een apart perspectief op de rijbaan te hebben. De reacties van het paard zullen boekdelen spreken, evenals zijn gezichtsuitdrukking. Verder zullen behandeld worden: het herkennen van de verschillende soorten kabouters en kabouterverdelgingssystemen. Level 2 bestaat vooral uit Zelfverdediging voor Paarden tegen kabouters, verdere uitwerking van dit level volgt later zodat de geinteresseerden op de hoogte kan blijven. De kabouterstick komt in level 2 ook aan bod, wanneer het paard dan de kabouter heeft uitgeschakeld kun je met de kabouterstick nog even porren om te kijken of hij echt KO is en anders nog even een tik geven.
Locatie is Stal Noordeneind in Essen. Tevens zal er een vragenrubriek gestart worden voor kabouters, paarden en ruiters.

Om de geestelijke groei die je doormaakt in onze cursus te bevestigen, krijgt iedere level1 cursist een blauw puntmutsje met een grote L erin. Voor je paard is een bijpassend zadeldek te koop, met hetzelfde design en de tekst: “Ik rem voor kabouters.” Wanneer het hoogste niveau van kabouterfluisteren bereikt is, krijg je na het kabouter wijdingsritueel een grote rode opperpuntmuts, en een bijpassend dekje met de tekst: “Kabouters remmen voor mij”.

Enige waarschuwing is op zijn plaats. Deze cursussen zijn zeer geschikt voor mens en paard, maar kijk uit dat je paard niet te ver doorschiet. Voor je het weet verstopt hij zich in de bosjes bij de bak om zijn collega's de stuipen op het lijf te jagen.

Aldus gesproken,

de Vrouw die met kabouters Fluistert
Tekst door goeroes Bianca van Elteren en Femke Weijers
Illustraties: Bianca van Elteren

* deelname aan de Kaboutercursussen zijn geheel op eigen risico. De kaboutergoeroes ® zijn op geen enkele wijze verantwoordelijk voor ongelukken of hysterisch lachende paarden.

Ervaringen van een cursist

Aangezien het hier om een vooraanstaande ruiter en paard gaat wensten beide anoniem te blijven.

(handig om te vermelden is dat ik naast met kabouters, ook met honden, katten, schapen, zeekomkommers, aardappelen, muskusossen en paarden kan fluisteren)

Paard Gestion S. verteld: " ik heb in mijn leven een nogal moeizame relatie met k-k-kabouters gehad. Ik ben een sensibel persoon, hou van de mooie dingen van het leven, en kan dus een prachtige bloembak naast de hekjes erg waarderen, maar niet als daar van dat nare kleine gepeupel inzit. Mijn amazone kon mijn afkeer niet goed begrijpen, en dat leidde tot nare communicatiestoornissen en drugsgebruik mijnerzijds om niet van de kook (of coke, wat je wilt) te raken tijdens de wedstrijden. Tot mijn leven verlicht werd door de kaboutergoeroe's. Vooral de confrontatie met mijn amazone als kabouter en de cursus zelfverdediging hebben mij erg geholpen. Wanneer kabouters nu vervelend zijn komt mijn spectaculaire voorbeengebruik goed uit om een lastpak naar de andere kant van de arena te lanceren. Nu mijn angst weg is ben ik goed op weg om een hoger niveau van kaboutercontact te bereiken, hoewel het kleine volk nog niet echt voor het contact open staat. Maar we komen er wel! Ik ben trots om mijn cursusmuts te laten zien!

Amazone A. v G. : Eindelijk ben ik tot een beter contact met S. gekomen. Het was een verhelderende ervaring om eens te ervaren wat S. zag tijdens onze wedstrijden. Ik ben een trotse student en hoop dat er snel meer mensen volgen. Er was erg veel te doen over het verdwijnen van de dressuurhoedjes in de landelijke sport. Ik heb dat probleem nu niet meer, en draag trots mijn puntmuts tijdens het WK. Alleen moet ik nu goed opletten dat S. niet stiekem een plantenbak inspringt voor een goed gesprek met de plaatselijke bloembakkabouter. Bovendien heeft me inspiratie opgeleverd voor mijn nieuwe kur. De muziek van de kabouterdans.. pirouetje op " draai een keeer in het rond" , overgang passage " stamp met je voeten op de grond" Ik ben blij dat deze cursus er is!

Credits: http://users.telenet.be/peter.ryckeboer ... teren.html

Qimm

Re: Kabouterfluisteren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 23:40

omg, héérlijk! Geweldig geschreven!

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 23:44

Hylarisch..... ik lig hier dubbel van het gieren...

Word hier in huis aangekeken alsof ik niet helemaal goed ben.
Vragen ze wat ik aan het lezen ben: over bakkabouters..... goed nu heb ik dus de stempel geschift(tevens niet paardrijdende mensen)

GEWELDIG...

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 23:54

Whahah ROFL Wat een prachtig goed geschreven verhaal.
Ook ik kwam een aantal keren echt niet meer bij van het lachen.
Werkelijk geweldig OK dan!

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 00:13

Wahahahahaaa!! ROFL

Het is dat ik niet zo van de goeroe's ben maar anders had ik me natuurlijk direct aangemeld! Cool

Echt fantastisch! OK dan! Haha!
Laatst bijgewerkt door milou123 op 30-10-08 00:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 00:20

Heeel leuk, kan me alleen herinneren dat dit er een paar jaar geleden ook al eens op stond? Maar echt heel grappig! Moest er toen ook al zo om lachen. Haha!

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 00:22

Airiin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-08 00:44

We zijn niet allemaal bokt-meubilair Clown
Vond m zo grappig dat hij er nog maar een keer op moest... ik zit hier op de grond maar anders was ik alsnog van mijn stoel gerold Nagelbijten / Gniffelen

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 00:50

Ik had het stukje nog nooit gelezen. Echt briljant geschreven Haha!
Erg vermakelijk.... Haha! Haha!

Candace

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 09:37

hahaha prachtig dit! Super goed bedacht! Lachen

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 09:40

Jemig... dat is geniaal geschreven. Ik lach me rot hier ROFL
(ik heb wel belangstelling voor een cursus zeekomkommerfluisteren ROFL )

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 09:48

Ik verdenk mijn haflinger dat zij stiekem deze cursus heeft gedaan en inmiddels het level van overleg met die bakkabouters heeft bereikt.
Want bij ingewikkelde of zware oefeningen komen deze bakkabouters haar graag te hulp. Duivel Of is dit een speciaal ras: de-komt-goed-uit-kabouter? Cool

LLD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 09:54

Lachen!! Haha!

ROFL Tong uitsteken

Ook ik wordt hier in huis gek aangekeken door mijn lachacties over bakkabouters Knipoog

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 09:57

Oh geweldig, lig echt helemaal in een scheur hier! ROFL

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 10:00

Geweldig ROFL

Eindelijk eens iemand die zich erin heeft verdiept OK dan!

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 10:07

jammer dat je gewoon een ander ze topic gekopierd heb Knipoog

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 10:14

wat een geweldig stukkie

wat bedoel je dravergekkie?

Airiin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-08 10:19

dravergekkie schreef:
jammer dat je gewoon een ander ze topic gekopierd heb Knipoog

Ik vond hem op de link die onder het stukje staat, niet van bokt dus Knipoog Ik wist niet dat hij al eerder gepost was. Maar dat was in 2005 Tong uitsteken
Heb er ook netjes credits en de schrijvers onder gezet, zo eerlijk ben ik ook wel weer.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 10:25

Wow!
Wat ontzettend leuk geschreven.... Lig hier dubbel achter m'n schermpie...

silvester

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 10:41

Heel goed geschreven.
Ook al is het gecopieerd, ik kende het nog niet.

claud1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 10:53

kom niet meer bij ROFL Huilen van het lachen

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 10:56

Haha, geniaal! Huilen van het lachen Heb het andere topic ook even gelezen, maar wie is nou de oorspronkelijke schrijver? Of hebben jullie het samen gedaan?

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 10:58

GE_WEL_DIG!!!!!!!!!!!!

oh zo herkenbaar!!!

Kleine toevoeging de kabouters die zich vrachtwagens verstoppen en als deze remt heel hard KSSSSSSJJJJJJJJJJJJJJ
roepen zijn ook heel erg frustrerend. hahahahahha

SisLeone

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 11:06

Geweldig....heb echt hard gelachen en het is zo herkenbaar. ROFL ROFL ROFL

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 11:10

dat hebben Kjoetie en ik toen geschreven Ja

op die andere link gaat het nog veel verder met tekeningen en foto's ,wel grappig om te zien dat dit verhaal echt overal en nergens opduikt,en maar een paar mensen zo netjes zijn geweest het aan ons te vragen of ze het mochten publiceren..
Laatst bijgewerkt door kimmie261 op 30-10-08 11:12, in het totaal 1 keer bewerkt