Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
MissWeenie schreef:Wat super dat je zelf de hoeven wil gaan bijhouden, vooral als je al extra afhankelijk bent daar op een eiland! Welke cursussen ga je volgen? Ik heb zelf de bekapcursus in Koewacht gevolgd vorig jaar en afgelopen weekend nog een 2 daagse cursus van Heleen Davies. Is toch wel erg fijn als je weet hoe alles zit/werkt en niet meer afhankelijk bent. Nu heeft mijn ruin gelukkig hele goede hoeven van zichzelf dus dat is simpel kwestie van bijhouden!
Mijn man is ook veel weg maar we moeten de roosters nog naast elkaar leggen dus wie weet. En Heleen heeft haar schema van November nog niet af.
) maar dat gaat met die cursussen zeker goedkomen!

Ik volg jullie met plezier.
Top!
! 

? Gewoon nieuwsgierig.

hij had ook best mogen stappen hoor... Was wel fijn hem weer voorwaarts te zien, hij kan bewegen als ie wil!
verder, ging het met weinig moeite best goed
aan het begin gewacht tot hij ontspande (foto 1 en 2). Halverwege gewacht tot hij ontspande (foto 3 en 4). Daarna rondgekeken bij de paardjes in de weides eromheen en blijven vragen om aandacht want hij had de neiging mij te vergeten. Na een poosje “ontspande” hij een beetje en konden we samen over de boonstronkjes lopen. Daarna ook weer gewacht op ontspanning en heb ik hem gevraagd erover heen te springen! Dat hebben we drie x gedaan en tussen elke sprong in zette ik hem stil en namen we een relax moment. 

Manadeluca schreef:Heerlijk he, zijn gezichtsuitdrukking is ook veranderd. Ik heb het verzaakt om na een jaar revalideren met mijn paard grondwerk gaan doen, ik heb het geweten, het vertrouwen was er niet en ik ben flink ervan gevallen. Dus zo snel ik weer fatsoenlijk op de been ben. Gaan we weer grondwerken, basis, basis, basis…
Beterschap! 

Financieel hoef ik me geen zorgen te maken. Wél maak ik me zorgen over Harvey zijn hoeven en zijn mentale staat. 

? Er is naast het kleine vierkante weilandje die ik als bak kan gebruiken ook nog 30 acre grasvlakte (zonder hekken) waarbij ik dus veel rechtuit kan... maar dat is ook veel ruimte waar hij zich als een idioot kan gedragen
In de winter is het inderdaad al snel glibberig, maar ik probeer dan vaker buiten te rijden of ik wissel met welke kant van het weiland ik rij.
. Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat deze bezwaren ook voor jullie gelden, dat zal uitproberen zijn. Ik weet niet op welke termijn je een beslissing moet nemen? Anders zou je een keer kunnen proefrijden in een wei natuurlijk. Verder weet ik niet de kwaliteit van de wei, als er veel gaten inzitten zou ik er ook voorzichtig mee zijn. En qua "gladheid" als in de zomer de grond erg hard is, is het zo mogelijk nog vervelender rijden. En nat gras kan wat glibberig zijn, hoewel ik dat met de mijne alleen merkte toen we cross hindernisjes gingen springen. In de zomer rijd ik op gras met ijzers zonder kalkoenen warm voor dressuurproefjes (B) en hierbij had ik nooit problemen met wegglijden.