En de horsenality chart van Parelli:

The goal door middel van Parelli:
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Je paard kan goed van meerdere vlakken bepaalde kenmerken hebben en kan soms ook balanceren op het randje van het ene en het andere of schakelen tussen gebieden. Mijn merrie zit op de grens van RBI/RBE. Hoewel ik de benaming discutabel vind, het geeft er een semi weteschappelijk kleurtje aan, denk ik wel dat de indeling in grote lijnen klopt en de aanpak die erbij gegeven wordt ook.
, heel gevoelig op de hulpen vd ruiter. 
kalmeren en vertrouwen geven. Leuk om dat zo terug te zien.
De ander is precies tegenovergesteld.
. En idd, súper sensitief, en een grotere spiegel ben ik nog nooit tegengekomen
)
Olympia96 schreef:<knip>
Ik vraag me altijd af hoeveel waarheid er zit in: "Je krijgt wat je op dat moment nodig hebt." Ik heb in ieder geval een heel andere uitdaging gekregen nu

) Sentido schreef:Ook hier een combi RBE/LBE. Vind het bij tijden behoorlijk lastig want had hiervoor een LBI. Vooral moeilijk als het goed gaat en dan dat balkje waar ze al tig keer overheen is gegaan toch ineens weer enorm eng is. Dan heb ik de neiging om boos te worden van ja verdorie. Maar dat werkt juist averechts.
Belonen en prijzen werkt hier wel heel goed. Je ziet haar groeien als je maar blijft herhalen hoe goed ze het doet
Wij versterken mekaar echt enorm inderdaad. Kunnen heerlijk samen mieperig rondvliegen met de stress tot in het dak en overal kabouters
Maar een mooiere spiegel is er voor mij niet.
Tja, vrouwtje is druk in haar hoofd...
en vervolgens een paard wat 2 meter groeit en trots overal langs wandelt. T/m onder de snelweg door en langs het winkelcentrum, zolang je haar maar vertelt hoe dapper ze is is ze ook dapper
Firefly4 schreef:jaa, ik heb ook een RBE paard...
En dat met die spiegel klopt, als ik me niet goed voel, kan ik beter niet rijden. Paard spiegelt het meteen.
Voel ik me geweldig, heb ik een Z paard onder me lopen, voel ik me niet zo is het een paard dat niets kent en geen bit wil aannemen. Zo mooi nu te lezen dat het bij meerdere paarden zo is
(we zijn een B combi, dat Z paard is voorbeeld)