Even een reactie op de bovenstaande tips:
De pessoa is in dit geval juist bedoeld om haar natuurlijke gang weer terug te vinden. Zou ik helemaal zonder iets longeren, dan zal ze terugvallen in de gang die voor haar het meest gemakkelijk is: hetgeen wat ze 8 jaar lang heeft gebruikt.
Voor de afwisseling freestyle ik regelmatig met haar en laat haar dan ook wel rond om me heen lopen. Het is niet zo dat we dagelijks de pessoa eraan hangen, maar het is op dit moment wel frequent.
Chambon ken ik verder niet, vindt het ook wat eng om daar zomaar mee aan het prutsen te gaan. Daarnaast raadde de fysio me dit aan en omdat ik erg veel vertrouwen in haar heb wil ik niet ineens met andere dingen beginnen te knoeien.
Ik ben inmiddels 4 jaar aan het zoeken naar de oorzaak dus heb al heel wat mensen met haar aan het werk gezien. Ook al eens een fysiotherapeut, maar daar leek het niet beter van de worden. Nu, 3 jaar na die fysio heb ik het op aanraden van de zadelmaker nog maar eens bij een ander geprobeerd. Ik ben er van overtuigd dat we nu in ieder geval een deel van het probleem te pakken hebben. Dit bleek inderdaad in het SI gewricht te zitten.
Dit topic loopt inmiddels al een paar weken en in de tussentijd hebben we natuurlijk niet stil gezeten.
Maandagavond liep ze ineens tijdens de freestyle training in draf te stofzuigeren met een, voor haar doen, behoorlijk ondertredend achterbeen.
Ik heb dit ook op een fjordenforum gezet en ook daarvandaan kreeg ik goede tips. Daarmee zijn we toch wat verder gekomen. Het is natuurlijk ook een kwestie van geduld hebben omdat de spieren tijd nodig hebben om sterker te worden. Ik ben in ieder geval al heel blij dat het in de draf een heel stuk beter gaat. Nu de galop nog!