Ontspannen longeren...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bon_Bon

Ontspannen longeren...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-08 13:05

Even een vraagje...

Het is tegen mij altijd gezegd dat als n paardje met zn hoofd laag loopt die ontspannen is.
Nu heb ik een Fjordje die in mei 3 is geworden, die 9 van de 10 keer laag loopt met dr hoofd af en toe snorkt ze in draf met dr neus over de grond (oortjes altijd vrolijk vooruit of binnen oortje schuin naar jouw om te luisteren en op verzoek van harder tempo doet ze haar hoofd wel iets hoger) alleen als ze iets spannends hoort of er komt iemand met een paard de bak in kijkt ze echt even op. Tijdens rijden/ erop zitten loopt ze ook met dr neus redelijk naar beneden (in elk geval niet recht vooruit of omhoog) heb ik nou zo een verdomde mazzel dat ik n paardje heb die gewoon lekker relaxed loopt, of heb ik de ontspanning nou altijd verkeerd begrepen en betekent dit iets heel anders???

Tijdens buiten wandelen zit dr koppie dr wel op hoor :p dan is alles veel te spannend en te eng nog :p

Edit: typo

Vjestagirl

Re: Ontspannen longeren...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 13:23

Rustig! We zitten niet allemaal de hele dag te springen om nieuwe berichten.

Ja het klinkt alsof ze lekker ontspannen loopt.

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 13:24

rustig aan..
Tsja, denk wel dat het ontspanning is.. Tong uitsteken

LindaxLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 08:44

Ontspanning Tong uitsteken

_vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 13:16

Jah ik denk ook dat het ontspanning is! want als ze buiten nog wel alles ziet dan is ze gespannen en dus als ze lekker laag met dr hoofdje loopt dan is ze lekker ontspannen! Knipoog

broadway

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 13:30

Als een paard met zijn hoofd laag loopt, wil niet altijd zeggen dat het ontspannen loopt !
Je moet ook kijken naar zijn ruggebruik, zijn staart mag dan niet tegen het lichaam aan gedrukt worden, ook moet je een schuimend mondje waarnemen, oorgebruik, ooggebruik, dus wel alert zijn en niet computergestuurd lopen !
Zo te lezen doet jouw paard dit, dus prima !
Blijven ze hangend en zonder emoties lopen , dan kun je denken aan rugklachten en/of lopen ze zwaar op de voorhand en dat is altijd fout ! Dan zie je weinig actie om zichzelf op te richten !