Alleen ... ik weet niet zo goed hoe ik daaraan moet beginnen ...
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

celineeciohc schreef:Ik denk ook dat je je best daarbij laat begeleiden als je wilt dat hij het correct doet ...
xmarliez schreef:celineeciohc schreef:Ik denk ook dat je je best daarbij laat begeleiden als je wilt dat hij het correct doet ...
Iedereen zegt dat altijd, mischien is dat ook wel zo.
maarrrr.. ik wist ook niks van Vrijheidsdressuur en ben toen gaan lezen erover en ik ben dus met de basis begonnen en dat ging allemaal prima en nu beheerst mijn pony de Jambette al helemaal en we maken een begin met de Spaanse pas en ze kan al flemen.
Ik bedoel hiermee te zeggen dat je niet ALTIJD begeleiding nodig hebt.
het is natuurlijk wel heel fijn maar niet iedereen heeft de luxe of de mogelijkheid om iemand te vragen om hem/haar te komen helpen.
ik iniedergeval niet, bij mij woont er niemand in de buurt die met VD bezig is.
dus als je er genoeg over leest en het echt wil doen dan denk ik dat het zonder begeleiding ook wel gaat lukken.
xmarliez schreef:http://www.pink-horizon.nl/
dit vind ik echt een super site!![]()
daar staat ook alles van de basis op
succes ermee.
Singeltje schreef:celineeciohc schreef:Inderdaad xmarlieze, als je niet zeker bent moet je niet met het steigeren ofzo beginnen, maar een eenvoudig kusje of de basis kunnen toch geen kwaad!
), bestond internet nog amper... boeken over VD waren nauwelijks te vinden.