Bij mij op stal staat een pony 3 jaar het is waarschijnlijk kruising Appaloosa/ Fjord.
We zijn haar nu een beetje verder aan het trainen om haar zo meteen te gaan inrijden.
Nu is het zo; longeren met halster niets aan de hand en gewoon braaf.
Longeren linksom met hoofdstel niets aan de hand en super braaf en reageert goed op stemhulp en af en toe de longeer zweep.
Longeren rechtsom met hoofdstel 1 groot drama!!! Ze staat gewoon stil doet bijna niets meer. Vorige week heb ik haar overgepakt van haar eigenaresse en niets aan de hand lopen als een tiet.
Gister haar weer overgepakt en toen was het bij mij ook raak. Stil staan en af en toe een beetje stappen, als ze dat deed uitbundig belonen. Nu het grootste probleem als ze dus rechtsom stilstaat reageert madam bijna nergens op! Niet op een longeerzweep en ook niet op de longeerlijn. En geloof mij de zweep is op een moment echt een paar keer hard aangekomen omdat ik gewoon geen reactie kreeg van haar. Wel de voorkant uiteraard los gelaten zodat ze eventueel weg kon maar niets helemaal niets stilstaan als een koppige ezel...
Ik snap er helemaal niets van want we hebben haar ook even los gedaan om te kijken hoe ze dan op de zweep reageert en dan reageert ze gewoon goed de ezel. Dan hoef je de zweep alleen maar er achter te houden en dan gaat ze al
Wie heeft er tips voor ons want wij weten het niet zo goed meer....