Pony wil linksom aan de longeerlijn niet draven

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Sas_

Pony wil linksom aan de longeerlijn niet draven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-08 20:39

Mijn 4 jarige fjordenruin loop op de rechterhand super braaf aan de longeerlijn, zowel stap, draf en galop. Op de linkerhand is er in stap niets aan de hand, gaat heel braaf maar zodra ik het commando geef dat hij moet draven gaat het mis. Hij trekt helemaal naar rechts, wil dus uitbreken of gaat gewoon stil staan en komt naar me toe. Op de zweep doet hij niets uit.
Iemand een idee?

Nicole85

Re: Pony wil linksom aan de longeerlijn niet draven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 20:52

Met wat longeer je? Hoofdstel of halster? (voor het uitbreken)

Onuitgenodigd naar je toe komen aan de longe is wat mij betreft echt not done Bloos

Als lichamelijke mankementen zijn uitgesloten, zou ik wat consequenter optreden Bloos

xoxsannexox

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 20:57

Dat heb ik ook gehad met mijn haflinger. Ik heb de lijn aan haar moeilijke kant aan het begin wat korter gehouden, zodat ik wat beter contact had. Vaak probeerde ze op dezelfde plek weg te rennen, dus voordat ze weer bij die plek was gaf ik een klein "rukje" aan de lijn, zodat ze wist dat ze dat niet moest doen. Vaak werkte dat (soms ook niet natuurlijk). Vaak oefenen dan komt het uiteindelijk wel goed!

Novalues

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 20:58

Ik lees even mee, soort van zelfde probleem!

Smiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 21:01

Kun je niet een stukje afzetten? Dat ie niet kan uitbreken zeg maar. Desnoods met lint ofzo... Mijn peerdje deed dat ook en na gelongeerd te hebben in een longeercirkel kan het nu ook in de grotere bak.

LindaxLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 08:42

Ik wil mijn shetlander gaan leren longeren.
Tips?

X

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 08:47

LindaxLuna: misschien handig om je eigen topic te openen in plaats van dat van een ander te vervuilen?

@ TS: Laat er eerst eens een fysiotherapeut naar kijken. Je hebt best kans dat er een blokkade zit waardoor het het gewoon niet kán. Schijnbaar is de wil er wel aangezien hij het andersom probleemloos doet.

labionics

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 00:45

_Sas_ schreef:
Mijn 4 jarige fjordenruin loop op de rechterhand super braaf aan de longeerlijn, zowel stap, draf en galop. Op de linkerhand is er in stap niets aan de hand, gaat heel braaf maar zodra ik het commando geef dat hij moet draven gaat het mis. Hij trekt helemaal naar rechts, wil dus uitbreken of gaat gewoon stil staan en komt naar me toe. Op de zweep doet hij niets uit.
Iemand een idee?

Typ rechtsgebogen paard in op google en je krijgt antwoordt op je vraag.

Novalues

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 14:31

labionics schreef:
_Sas_ schreef:
Iemand een idee?

Typ rechtsgebogen paard in op google en je krijgt antwoordt op je vraag.

http://www.paardenrecht.org/assets/doeldressuur.doc
http://www.rechtpaard.nl/t_r_a_i_n_i_n_g_s_p_l_a_n.htm
http://www.paardentips.com/artikelen/thema/academische_rijkunst.html

Heb zelf een gegooglt op die zoekterm. Dit is wat het geeft. En geeft ook antwoord op mijn vraag inderdaad.. Lachen