Kin op de borst onder lange lijnen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Stardust0

Kin op de borst onder lange lijnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-08 16:26

Hoi.

Ik LL nu een maandje met dust, en sinds een week loopt ie alleen maar met zijn kin op de borst. De teugels hangen slap, heb geen hulpteugels op een longeersingeltje na, en zit niet aan me teugels. Dit doet hij vooral in de draf, en hij protesteert niet. Als ik hem namelijk actiefer laat lopen, of hoog laat lopen, dan gaat hij juist in protest, stilstaan, bokken en gister zelfs stijgeren.Toen heb ik hem maar zo laten lopen.. Maar hoe los ik dit nou op? Ik wil totaal niet dat hij met zijn kin op zijn borst loopt. Het ziet er niet uit, het ziet er niet lekker uit, en het lijkt net dat ik hem daartoe dwing. Zodra hij zo mag lopen, doet hij alles! Maar moet ik dit nou gewoon zo laten, negeren, of anders oplossen?

saskiakefie

Re: Kin op de borst onder lange lijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 17:54

whaha hier heb ik nog nooit van gehoord. De teugels hangen slap je hebt geen contact? Doet hij dit ook als je het schoftje niet aan hebt? Loopt hij echt met zijn kin op z'n borst? Sorry maar ik geloof je niet zo. Ik zou graag wat foto's of een filmpje willen zien Ja

Stardust0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-08 18:37

Ik heb wel contact dat ik iets kan zeggen zegmaar, maar het is nou niet zo dat ik loop te trekken enzo. Ik weet niet of hij dit ook doet als ik het schoftje niet aan heb, niet geprobeert. Ik zoek wel even op google een foto als voorbeeld van hoe hij dan loopt.

http://everyrider.typepad.com/photos/un ... oseupf.jpg

Zo loopt hij dan, maar ik dwing hem totaal niet ergens toe. Gewoon rustig aan enzo.. Ik wil juist niet dat hij aan de teugel loopt, want dat vindt ik geen gezicht. Ooit komt dit nog wel, maar nu niet.

AnnaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 18:50

Volgens mij is met de kin op zijn borst lopen juist zijn protest.
Mijn paard doet dit als ik bijv. een volte rijd ze buigt dan ook heel erg in en loopt ook echt met haar kin op der borst.
Ik heb me laten vertellen dat dit voor haar een makkelijke oplossing is, makkelijker dan haar achter benen er onder te zetten.
Mijn binnenteugel hangt dan helemaal los. Ik probeer dan het contact weer op te pakken door been bij te geven maar niet door te vragen, zodat ze echt op haar eigen benen gaat staan.

Ben wel benieuwd naar meer tips, dus ik volg dit ook even!

Succes

Stardust0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-08 19:17

AnnaG schreef:
Volgens mij is met de kin op zijn borst lopen juist zijn protest.
Mijn paard doet dit als ik bijv. een volte rijd ze buigt dan ook heel erg in en loopt ook echt met haar kin op der borst.
Ik heb me laten vertellen dat dit voor haar een makkelijke oplossing is, makkelijker dan haar achter benen er onder te zetten.
Mijn binnenteugel hangt dan helemaal los. Ik probeer dan het contact weer op te pakken door been bij te geven maar niet door te vragen, zodat ze echt op haar eigen benen gaat staan.

Ben wel benieuwd naar meer tips, dus ik volg dit ook even!

Succes

Ik dacht dus ook dat het door protest was, dus ik dacht, laat ik hem even verruimen, ren een paar rondjes mee, en hopen dat ie het daarna niet meer doet. Maar toen kreeg ik juist protest naar mijn idee, dus ik maar gestopt en hem maar lekker zo laten lopen dan, maar het lijkt mij niet echt comfortabel..

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 08:03

het is ook niet goed als hij zo loopt. Probeer het eens met alleen halster en geen bitje? misschien is die te scherp voor hem

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 08:13

Is zijn gebit in orde? Ik zou bijna denken dat hij zo achter de teugel kruipt omdat het zeer doet als je contact aanneemt oid?

chanora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 18:16

BrittKitt schreef:
Is zijn gebit in orde? Ik zou bijna denken dat hij zo achter de teugel kruipt omdat het zeer doet als je contact aanneemt oid?

ja zo iets denk ik ook, heb je een filmpje of foto? zou het wel even willen zien

Stardust0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-08 19:59

Laat maar zitten, het is al opgelost. Hij had een wondje in zijn mond, waar het bit op lag. Hier kwam ik vandaag pas achter.
Hier kan een slotje op.

chanora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 21:24

Fijn dat het opgelost is, en dat je weet hoe het komt

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 18:42

Stardust0 schreef:
Laat maar zitten, het is al opgelost. Hij had een wondje in zijn mond, waar het bit op lag. Hier kwam ik vandaag pas achter.
Hier kan een slotje op.

aha zoiets dacht ik al Knipoog