pony word over enthousiast/wild van VD

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Buckje

pony word over enthousiast/wild van VD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-08 20:05

Ik heb een vraag ik ben bezig met VD bij mijn pony maar zodra ik hem met de zweep voetje aantik, en pas laat doen word hij over enthousiast, en begint alle kanten om te springen en heel druk te worden, Wat kan ik hieraan doen ?

Ik heb het zelf altijd genegeert, hij kent het stilstaan enz echt wel, maar zodra we VD gaan doen, word hij toch wel over enthousiast en druk.

Wie heeft dit nog meer, en hoe is dit af te leren?

randalinpony

Re: pony word over enthousiast/wild van VD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 20:12

Buckje schreef:
Ik heb een vraag ik ben bezig met VD bij mijn pony maar zodra ik hem met de zweep voetje aantik, en pas laat doen word hij over enthousiast, en begint alle kanten om te springen en heel druk te worden, Wat kan ik hieraan doen ?

Ik heb het zelf altijd genegeert, hij kent het stilstaan enz echt wel, maar zodra we VD gaan doen, word hij toch wel over enthousiast en druk.

Wie heeft dit nog meer, en hoe is dit af te leren?

Wordt hij wild als in, zenuwachtig, opgewonden, of als in, yes, ik mag iets doen voor brokken en ik wordt daar een beetje hyper van?
Ofwel let hij nog wel op jou en doet hij wat je vraagt, of sluit hij zich af zodra je hem aantikt en voert hij ook het commando niet meer uit?

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 07:37

Gewoon pas belonen als hij het goed doet, lijkt me Lachen
Dan krijgt ie vanzelf wel door dat hij rustig moet zijn,
wil hij eten krijgen Knipoog

IngeT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 12:08

Leer hem (freeshapend) z'n hoofd naar beneden doen, tot op de grond (boek pag 74 e.v.).
Let wel: er is een verschil tussen met z'n hoofd naar beneden duiken en ook wérkelijk kalmer worden - dat kalmer worden kan je krijgen door 'm te leren z'n hoofd naar beneden te hoùden; bijvoorbeeld: je telt hardop en bouwt op die manier de duur langzaam uit. Je clickt/beloont dus pas nà het tellen (pag. 86). Niet te snel willen gaan voor die duur!

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 12:41

randalinpony schreef:

Wordt hij wild als in, zenuwachtig, opgewonden, of als in, yes, ik mag iets doen voor brokken en ik wordt daar een beetje hyper van?
Ofwel let hij nog wel op jou en doet hij wat je vraagt, of sluit hij zich af zodra je hem aantikt en voert hij ook het commando niet meer uit?[/quote]

Heb je nu expres je onderschrift omgedraaid?

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 07:53

Mindfields schreef:
randalinpony schreef:

Ofwel let hij nog wel op jou en doet hij wat je vraagt, of sluit hij zich af zodra je hem aantikt en voert hij ook het commando niet meer uit?

Heb je nu expres je onderschrift omgedraaid?[/quote]

Haha! Haha! Haha!