Pony blijft achter me aanlopen met longeren?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

traan_beauty

Pony blijft achter me aanlopen met longeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-08 19:23

Ik was zo blij dat mijn pony eindelijk netjes achter me aanloopt, me blijft volgen, luisterd naar de commando's ect...

Maar nu is het probleem dus, met het longeren, dat ze achter me aan blýft lopen Clown. Ze snapt het niet als ik haar van mij af stuur. Ook heeft haar halt laten houden, van haar af lopen en vervolgens proberen haar te laten lopen geen nut. Ik heb het idee dat ik niet duidelijk genoeg ben in het verschil volgen/logeren?

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? Lachen

replaym

Re: Pony blijft achter me aanlopen met longeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 08:29

Je kan eerst meelopen en steeds iets meer afstand nemen, terwijl je nog wel steeds meeloopt en uiteindelijk blijf je stil staan. Je kan ook een stukje afzetten met een lint, in een rondje. Zelf ga je in het rondje staan. Nu kan ze niet meer naar je toe lopen en kan niet meer naar 'binnen' komen. Succes....

sun88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 08:58

misschien helpt het als je haar soms ook los gooit in de bak, dan komt ze misschien een beetje los van het idee dat ze aldoor achter je aan moet lopen. Inderdaad is het ook een goed idee om eerst naast haar te lopen. Het beste kan je dat met twee personen doen, de een staat in het midden en de ander loopt naast de pony en steeds een stukje verder van haar af.
Succes!

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-08 17:06

Allebei bedankt!

Helaas hebben we geen bak oid. Dat maakt het al een stuk lastiger, aangezien echt 'wegjagen' niet gaat. Misschien dat ik inderdaad eens een stukje ga afzetten en dan daarin ga staan, of misschien ook wel gewoon een vierkantje en haar dan daarin 'los gooien'.

Een persoon erbij kan ik ook wel proberen.. Maar het probleem is dat ze niet erg makkelijk is, en weinig respect toont voor andere mensen. En heel veel handigheid met paarden hebben ze hier thuis nou ook weer niet. Maar proberen kan geen kwaad natuurlijk!

Britt19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 21:45

mijn vriendin haar pony deed dat ook altijd ze heeft hem toen gewoon los in de longeerbak gedaan en heeft een beetje met haar zweep geklappet en hij liepp prima

chicko

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 19:49

het helpt vaak om goed achter de schouder te blijven en aandrijven met de longeerzweep;)

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 21:32

Ik denk dat het met het volgen al fout is gegaan. De pony volgt je en loopt dus niet met je mee. Je moet beginne met de pony goed concequent naast je te laten lopen, zorg dat je ook hierbij achter het oog van het paard blijft, ten hoogt van de schouder ongeveer. Als je de pny op die manier naast je kunt laten lopen, kun je langzaam de afstand wat vergroten. Als dit dan nog lukt kun je over longeren gaan nadenken.
Eerst je basis goed, dan pas verder...

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-08 14:00

Weer bedankt allemaal voor de tips Ja!
Ga het morgen weer proberen Lachen.
Nu ga ik dan maar eerst werken aan het naast mij lopen..

Maar vraag me dan wel af, of het niet verwarrend voor haar is, dat ze met wandelen ed. wel achter mij moet blijven?

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 17:48

Als je zelf maar duidelijk genoeg bent, is niets verwarrend, maar maak duidleijk onderscheid voor haar.

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 20:30

Lukt het al met bovenstaande tips? Ik zou proberen haar gewoon als je met haar loopt aan het halster en jij hebt haar halstertouwtje aan het uiteinde beet, jij iets afstand nemen zodat je in het midden van je mini cirkeltje komt en kijken of ze voorwaarts gaat doormiddel van aantikken (zachtjes!!!) op haar billen met een gewoon klein zweepje (verlenging van je arm) Als ze het op zo'n klein rondje gaat snappen dan steeds een iets langer lijntje...tot ze aan de longe kan....succes! Oh en probeer ook als ze met jou loopt aan haar halstertje duidelijk je commando's te geven, dus stap, draf en halt. Dat scheelt straks ook met longeren....