Lange Lijnen: Lammert Haanstra?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zilfstar

Lange Lijnen: Lammert Haanstra?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-08 19:33

Hoi, Op zoek naar informatie over eigenlijk gewoon lange lijnen (om met een shet te doen) ben ik gestuit op de dubbele longeerlijn van Lammert Haanstra. Is er een verschil met gewone lange lijnen? Kun je ze zowel in de longeerbak gebruiken (zelf in het midden staand) als erachter lopend en de gewone bak? Wie heeft er ervaring mee?
Het gaat om een shet die 6 is, beleerd onder zadel EN voor de wagen, lange lijnen ook al kent (nog niet met mij...) en wel van iets nieuws houd (heeft net springen ontdekt en vind dit dus echt leuk!)

Stardust0

Re: Lange Lijnen: Lammert Haanstra?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 21:44

Lees dit topic even door, het gaat over lange lijnen met een shet.

[SH] Shet aan de lange lijnen

Ik zelf ben net begonnen, mijn shet is dus onbeleerd, en doe het nog naast het paard. Ik kan al wel schuin achter hem lopen, maar ik doe dit maar nog niet, want links en recht is nog erg moeilijk, maar gaat beter..

Ik zou dus wel beginnen met een schoftje of een longeersingel, alles rustig aan doen enzo. Maar dat topic staat bordevol tips en uitleg;)

Veel Succes!

Zilfstar

Re: Lange Lijnen: Lammert Haanstra?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 08:29

Hoi,
Ik ga hem lezen. Zowiezo gebruik ik er een longersingel bij.
Ik zelf heb inderdaad weinig ervaring, maar vroeg me vooral af of het longeren met die lijnen van Haanstra afwijkend is van "gewone" longeerlijnen.
De shet heeft dus wel ervaring met tuig en lange lijnen. Ik dus niet.