Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Alicia2u schreef:Met hulpteugel longeren, anders is het gewoon rondjes rennen en voegt het niets toe aan de training van het paard (behalve dat hij er moe van wordt).
Grondwerken met een kaptoom of aan de dubbele lijnen vindt ik geen longeren, maar meer rechtrichten aan de hand. Daarbij vraag je dan ook oefeningen als schoudervoor en travers op de rechte lijn of de volte. Maar dat is dus geen longeren.

Lianne007 schreef:nee dat valt ook haast niet te zien, het paard/pony moet wel zo lopen omdat het geen andere keus heeft omdat het anders wordt gecorrigeerd door de slof.
Ik longeer mijn paard helemaal los, deze komt vanzelf naar beneden met de neus aan de grond als hij zich volledig ontspant en dan is er geen hulpteugel bij te pas gekomen. Het paard ontspant zich op zijn eigen tijd als zijn spieren daar klaar voor zijn.
Lianne007 schreef:nee dat valt ook haast niet te zien, het paard/pony moet wel zo lopen omdat het geen andere keus heeft omdat het anders wordt gecorrigeerd door de slof.
Ik longeer mijn paard helemaal los, deze komt vanzelf naar beneden met de neus aan de grond als hij zich volledig ontspant en dan is er geen hulpteugel bij te pas gekomen. Het paard ontspant zich op zijn eigen tijd als zijn spieren daar klaar voor zijn.