Kan een paard vallen met de pessoa?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

laverite

Kan een paard vallen met de pessoa?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-08 10:42

Hoi,

Misschien is het hier al gevraagd maar ik vond niet meteen een gelijkaardig topic terug.
Mijn paard werkt al enkele maanden geregeld eens aan de pessoa. Ik zet hem altijd op de laagste stand, zodat ze mooi haar rug zou loslaten etc.
In draf doet ze dit heel goed, ze lost netjes en werkt heel goed mee. Af en toe springt ze echter vanuit het niets aan in galop ( zonder dat ik het vraag ) en begint ze om de 2 passen naar de pessoa te bokken & en wisselt ze continu van galop. Soms zijn het echt smerige, hoge bokken en dan ben ik echt bang dat ze op een dag eens zal blijven haperen en zo vallen. Ik ben bang dat die bilriem tussen haar benen komt te zitten, maar er werd mij verteld dat dat echt niet kan?!

Kan ik trouwens ook galop vragen in de laagste stand? Ik heb de indruk dat ze daar echt heel veel moeite mee heeft. Wanneer ik de pessoa dan 1 graad hoger instel galoppeert ze wel zeer netjes en zonder enige problemen. En dan bokt ze ook niet.
Laatst bijgewerkt door laverite op 12-08-08 10:46, in het totaal 1 keer bewerkt

linky

Re: Kan een paard vallen met de pessoa?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 10:43

Een paard kan bij raar bokken altijd vallen, ook zonder Pessoa.
Ik zou zelf niet galoperen in de laagste stand, liever wat hoger en niet te strak.

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 10:44

De beschrijving van je Pessoa nog maar eens doorlezen dan Knipoog In die van mij staat NIET galopperen!!!

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-08 10:45

BitchyWitchy schreef:
De beschrijving van je Pessoa nog maar eens doorlezen dan Knipoog In die van mij staat NIET galopperen!!!

In die van mij staat dat het wel kan. Zelf vraag ik ook geen galop in de laagste stand, ze springt opeens vanuit het niets aan & dan wordt het gevaarlijk. In de hogere standen raadt mijn pessoa zelf galopwerk aan! Ja

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 10:48

Hahaha.... dusssss...... verschillende beschrijvingen, nou dat is lekker dan! En nu de gok welke is de juiste Haha!

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-08 10:49

Haha, ik weet het niet. Ik heb de pessoa van premiere. Er staan 4 standen op. De hoogste is zelfs uitsluitend voor een "opgericht galopwerk" bedoelt, maar die gebruik ik niet.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 08:35

Naar mijn weten dien je niet te galoperen aan een pessoa. Daarom klikte ik voor het galoperen de lijn ook altijd weer los van het bit.

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 11:17

magda_90 schreef:
Naar mijn weten dien je niet te galoperen aan een pessoa. Daarom klikte ik voor het galoperen de lijn ook altijd weer los van het bit.

Gelukkig, dacht al dat ik gek geworden was....... Ben de beschrijving kwijt, maar ga straks even kijken of ik kopie kan ritselen.....

Louise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 17:49

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 20:51

Ik moet mijzelf corrigeren!!! Bloos
Het blijkt nu dat ik maar de helft van de beschrijving had!

Galop mag dus wel......... Heb net een kopie gekregen van de beschrijving. Zal hem even uploaden.

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 20:53

Ik ken een verhaal van een paard dat een been gebroken heeft door de pessoa. Heeft hier geloof ik op bokt gestaan. Ik ga opzoek

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 21:00

Afbeelding

Afbeelding

Pasha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 22:21

Jeetje... ik lees hier echt iets dat ik denk van Verward
hahaah dat is mij echt nog nooit opgevallen! Mja ik gebruik de pessoa gewoon hoe ik het fijn vind en hoe ik mijn paard wil hebben lopen. die gebruiksaanwijzing heb ik idd ook maar nooit gebruikt Clown

Als ik mijn paard longeer net pessoatuig heb ik deze altijd op de laagste stand staan en vraag gewoon alle 3 de gangen hoor!
Nooit ergens problemen mee gehad.
Ik wil juist dat m'n paard lekker door z'n lijf loopt in alle gangen Ja en dat gaat prima zo Ja

Had echt nog nooit gehoord dat je op die laagste stand niet met galoperen Clown zou ook niet weten waarom niet..
Tuurlijk je paard kan altijd bokken of weet ik veel.. maar dat zijn er zoveel hulpmiddelen die je niet kunt gebruiken..
Gewoon goed opletten..

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 15:10

Gebruiksaanwijzing of niet, je paard is gewoon heel erg stout! Corrigeer je het wel?

Natje_Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 09:59

Ik gebruik ook de pessoa en bijna altijd op de laagste stand met alle 3 de gangen en ik heb er ook nog nooit geen problemen mee gehad Verward Wel zorg ik ervoor dat z'n hoofd niet helemaal op de grond hangt en zeker niet bij de galop, hij is nogal lomp en zou dan nog wel durven struikelen Koe .

Je zegt dat ze het niet doet als je met een hogere stand galoppeert, dus misschien vind ze het gewoon niet leuk om op de laagste stand te galoperen. Maar aan de andere hand, ze zou ook moeten kunnen galoperen op de laagste stand zonder te bokken, waarschijnlijk is ze gewoon aan het klieren.
De bilriem kan niet tussen haar benen komen als je het op de juiste wijze aanbrengt, mijn paard kan ook heel gemeen bokken en zelfs als de bilriem iets losser hangt kwam 'ie nooit tussen de benen (was toen ik de pessoa net had, hangde iets losser om te wennen Knipoog).
Gewoon zorgen dat de pessoa vanvoor niet te los hangt en dan zou ze niet kunnen vallen door de pessoa...