Hoe?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

X_orville_X

Hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-08 21:56

Stel je voor, Orville kent 'voet' voor hoefuitkrabben. Maar wat als je 'pas' wilt gaan leren? Hoe doe je dat dan?

Ik ben hier nog niet, maar het lijkt me een probleem, kunnen jullie helpen? En hoe leerje de pas aan als je op het paard zit? Want met de zweep ertegenaan houden doet Orville het niet! (Vorig jaar deed ie dat niet, dus ik zoek een andere methode, ja dit heb ik vorig jaar ook geprobeert, en toen gestopt en nu begin ik wéér, maar eerst de basis aant leren. )

patsy1983

Re: Hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 10:13

Pas en voet zijn 2 verschillende commando's dus op zich denk ik niet dat er een probleem is?

Je moet je paard zo ver krijgen dat hij de pas doet op een stem commando en dan geeft je daarna gewoon het stemcommando als je er op zit Knipoog

Mies19

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 09:39

Ik help mijn shetlander door 'pas' en 'voet' uit elkaar te halen. Als ik de pas vraag sta ik naast hem met mijn gezicht naar hem toe zegmaar en als ik voet vraag sta ik met mijn rug naar hem toe. En natuurlijk de verschillende commando's, het komt vanzelf Lachen Succes!

eef_007

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 22:47

door met de klikker te werken bijvoorbeeld je kriebelt met een zweepje tegen zijn been aan op paard als die hem omhoog doet zeg je braaf of klik je en geef je een snoepje

JustMeKV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 15:59

kwestie van veel te oefenen en zelf het commando goed verschillend te maken van het andere...
Vraag het op een andere manier van lichaamstaal
dan komt het wel goed!