ze is nu 3 en ze weet ondertussen wat het idee is van longeren, want er is een meneer geweest die heeft het haar geleerd. maar nu ben ik daar alleen met haar bezig, en ik longeer bijna nooit, en ben dus ook niet echt ervaren in het longeren
het probleem is dat als ik daar ben, dan wil ik haar gaan longeren om haar los te werken of ik heb niet genoeg tijd om te rijden, dan maak ik haar klaar en dan staan we in de wei, dan probeer ik te beginnen en dan probeer ik haar naar buiten te laten lopen en op te sluiten tussen de longeerlijn en de zweep, alleen dan begint ze als ze buitenom loopt te trekken, loopt ze achterwaarts en draait ze zich om. dan moet ik naar haar toe om haar weer goed neer te zetten, en haar weer ruimte te geven om naar buiten te gaan, en als ze dan eindelijk weer buiten om loopt, dan doet ze precies hetzelfde weer. ook doet ze ditzelfde aan de andere kant, het is niet zo dat ze 1 kant heel moeilijk vind ofzo. ze vind het heel grappig want ze weet dat ik niks kan beginnen. ook weet ik niet echt goed wat ik ermee aan moet.
ik hoop dat jullie tips voor me hebben