Clickertraining

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bloempotje

Clickertraining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-08 17:11

Omdat ik met sommige kunstjes niet verder kan komen ( zoals buigen op zweepcommando ) hebben veel mensen mij een clicker aangeraden! Die heb ik nu dus eentje gekocht. Maar nu de vraag;
Wat is de beste trainings manier met een clicker enz.

Niet alleen daarop heb ik een vraag, maar gewoon heel veel info hier over clicker trainingen met jou paard bijv zou leuk zijn! Foto's / Filmpjes via PM vind ik ook leuk:D

xKus xChantal94

Bloempotje

Re: Clickertraining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-08 17:29

Heeft er niemand tips ?
VOlgensmij zijn er toch genoeg mensen die met een clicker werken Bloos

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-08 17:30

Nog een vraag ^^

Hoe leer ik nou dat de pony weet dat een ''CLICK'' een beloning is?

kallipooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 17:38

[Oud bericht verwijderd]
Laatst bijgewerkt door kallipooh op 27-09-23 16:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Twixietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 18:23

Ingewikkeld om zo uit te leggen, maar ik zou zeggen:
- Leer eerst je pony/paard wennen aan de clicker door allerlei simpele oefeningen. Zoals Targetten enz.
Verder vind ik het nogal moeilijk om uit te leggen maar op www.vrijheidsdressuur.com vind je zeker info.

Marrke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 14:47

De clicker is niet de beloning. Het is alleen een teken dat je kunt geven van; nu doe je het goed en krijg je een beloning. In de meeste gevallen is dat wat lekkers. Om hem dat aan te leren klik je met de clicker en houd gelijk wat lekkers voor z'n neus. Dat herhaal je een aantal keer zodat het paard de betekenis van de clicker leert kennen. Verder zijn er genoeg sites, boeken ed waar informatie over clickertraining te vinden is.

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-08 17:15

Marrke schreef:
De clicker is niet de beloning. Het is alleen een teken dat je kunt geven van; nu doe je het goed en krijg je een beloning. In de meeste gevallen is dat wat lekkers. Om hem dat aan te leren klik je met de clicker en houd gelijk wat lekkers voor z'n neus. Dat herhaal je een aantal keer zodat het paard de betekenis van de clicker leert kennen. Verder zijn er genoeg sites, boeken ed waar informatie over clickertraining te vinden is.

Dat de clicker de beloning niet was wist ik al Knipoog dat is enkel om op het goed emoment te kunnen 'belonen' daarna volgt de beloning zoals snoepje ofso Knipoog maar bedankt:)

Jasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 19:23

Ik heb er geen ervaring mee, maar ik denk dat als je op google vrijheidsdressuur intypt, je wel zal vinden wat je zoekt LachenIk weet dat je 't zelf ook wel had kunnen bedenken, maar ik wou iets schrijven Tong uitsteken