erg pittig worden met langelijnen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ZusJacobs

erg pittig worden met langelijnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-08 14:03

hoi Lachen
Sinds een aantal weken ben ik echt begonnen met de langelijnen, en in stap gaat alles prima.
Zodra ik meer ga vragen zoals een drafje, wordt hij gelijk heet.. is dus totaal niet te houden negeert teugel druk en draait een rondje zodat de teugel om zijn nek zit en ik eigenlijk niks meer te zeggen heb, gelukkig ben ik behoorlijk sterk en op dat moment hou ik hem gewoon vast.
en dan alles weer uit de knoop halen en opnieuw beginnen.
Nu ging het vandaag echt super goed, in stap oefeningen zoals wijken etc gedaan, en hij snapt het allemaal perfect.
en dan komt er weer een moment en dan flipt die gewoon de pan uit, op de teugels staat nauwelijks druk, hij wil zo dicht mogelijk bij mij lopen en het liefs samen gezellig terug naar de paddock lopen.
Wat dus niet de bedoeling is, hij snapt daarbij niet dat als we dit doen het werken betekent ..
Nu heb ik echt geen geld om een cursus of evt. lessen te volgen.
Ik betaal alles zelf en dus ook mijn pony en andere huisdieren.
mijn moeder denkt er niet over om er geld aan uit te geven helaas.
een stapje terug heb ik geprobeert maar ook dat helpt niks alles gaat dna weer goed en ik denk dat hij er weer klaar voor is en stapje verder te gaan gaat hij weer flippen..
Soms zitten er echt hele goede dagen tussen en doen we zelfs oefeningen zoals travers
etc.
en 1 x is het zelfs helukt een heerlijke beheerste galop aan de langelijnen te doen Lachen
groetjes

ZusJacobs

Re: erg pittig worden met langelijnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-08 19:08

niemand? Lachen

Marive

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 21:43

Ik denk dat je gewoon heel rustig moet blijven. Je bent aan het stappen en ga dan een paar pasjes heel langzaam draven, zodat ie eigenlijk nog half stapt. Daarna ga je weer een rondje stappen, en dan doe je het nog een keer. Dat houd je een tijdje vol en dan ga je steeds meer echt draven en langere stukken. Ik hoop dat het helpt, het ligt een beetje aan je pony hoe hij hierop reageert. Succes Knipoog

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-08 21:50

Nou, dat heb ik al geprobeert.
alleen maakt hij zulke kleine stapjes net zo'n Zz dressuur paard, maar dan wat kleiner, echt heel maf om te zien.
Ik heb gister trouwens bitloos geprobeert en dat ging al beter, hij bleef kalmer.
dus ik denk dat ik daar mee door ga, en hopen maar da het werkt.
evt. tips zijn harstikke welkom Haha!
mleenbos@ toch bedankt voor je reactie Lachen