Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Lovetrees schreef:Mijn vorige pony deed dat ook .
weet je wat helpt?
een klein touwtje om zijn benen doen niet strak gewoon lekker losjes maar dat die er niet af valt of er aan kan haken.
dan teelt die goed ze benen op.
Brainless schreef:Dit komt omdat ze (nog) niet sterk genoeg is in haar achterhand.
Probeer veel overgangen te rijden (of aan de longe) en over balkje draven. Daar word de achterhand sterker van!
Hoe oud is de pony en kan ze nog bereden worden?
Onder het zadel kun je bv veel figuren en overgangen rijden.
Ook schijn overgangen zijn goed voor de achterhand.
Lage sprongetjes maken en regelmatig een 1 uitje springen.
Probeer haar van achteren actief te houden.
Lieke_M schreef:Brainless schreef:Dit komt omdat ze (nog) niet sterk genoeg is in haar achterhand.
Probeer veel overgangen te rijden (of aan de longe) en over balkje draven. Daar word de achterhand sterker van!
Hoe oud is de pony en kan ze nog bereden worden?
Onder het zadel kun je bv veel figuren en overgangen rijden.
Ook schijn overgangen zijn goed voor de achterhand.
Lage sprongetjes maken en regelmatig een 1 uitje springen.
Probeer haar van achteren actief te houden.
Ze is 17 en ze kan nog bereden worden, maar voorlopig even niet omdat ze speciaal beslag op moet en om diverse redenen wacht ik hier nog even mee.
Dus ik kan haar enkel longeren.
Springen durf ik niet..
Maar dus aan de longe kan ik er op zich niet veel aan doen dan??
Lovetrees schreef:Mijn vorige pony deed dat ook .
weet je wat helpt?
een klein touwtje om zijn benen doen niet strak gewoon lekker losjes maar dat die er niet af valt of er aan kan haken.

Sisco4life schreef:Lovetrees schreef:Mijn vorige pony deed dat ook .
weet je wat helpt?
Dat lijkt me niet zo'n lekker idee
Waar ik wel van heb gehoord zijn verzwaarde springschoenen, als je de benen iets verzwaard dan tilt je pony ze hoger op. Dit heb ik zelf nooit geprobeerd maar ik weet 100% zeker dat het wel werkt
Lieke_M schreef:oke, ik ben dus echt een longeer-leek. Ik ben er pas onlangs mee begonnen door haar hoefbevangenheid.
Dussssss... balkjes?? Ik weet ongeveer wat het is, maar wat doe ik dan? Gewoon wat balkjes na elkaar leggen en draf roepen? (Beetje simpel gezegd, maar bon..)
Kan dit met gewoon houten balkjes van afbraakhout? Of moeten het 'echte' balkjes zijn?
Sisco4life schreef:Dat lijkt me niet zo'n lekker idee
Waar ik wel van heb gehoord zijn verzwaarde springschoenen, als je de benen iets verzwaard dan tilt je pony ze hoger op. Dit heb ik zelf nooit geprobeerd maar ik weet 100% zeker dat het wel werkt
Ik was ervan overtuigd dat je touwtjes aan de benen wou binden, vandaar mijn reactie, haha. Sorry!
als je even wat beter leest, was het bokker Lovetrees die deze tip gaf, jij reageerde er op, en ik reageerde weer op jouw reactie door te zeggen dat Lovetrees waarschijnlijk meer het idee van een soort pessoa-hulpteugel had bedoeld