Pony is bang voor Clicker

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Paula_

Pony is bang voor Clicker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-08 19:23

Hoi !
Ik heb sinds een tijdje een clicker maar ik weet niet echt hoe ik hem en waarneer ik heb moet gebruiken. Tijdens het compliment heb ik hem 1 X gebruik en toen schoot m'n pony meteen omhoog omdat ze de clicker eng vond Tong uitsteken
HEEEEELLLLP !! Hoe moet je dit aanpakken ???!!!
Laatst bijgewerkt door Tanja op 07-07-08 08:04, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel verduidelijkt.

Twixietje

Re: Clicker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 07:52

Je kan je pony ook clickertrainen met je stem, zodat je in de plaats van telkens die "klik" waar je pony schrik van heeft gewoon eens klikt met je mond ofzo. Normaal gezien hebben pony's van die "klik" met je stem helemaal geen schrik ( zolang je het maar rustig doet hé Haha! ).

Maar verder ligt het er een beetje aan waar je die "klik" hebt laten horen en wanneer je die "klik" hebt laten horen.
Verder geef ik je wel de tip om als je met de clicker bezig bent, je pony tot niets te dwingen. Daarom kan je dat dus best in de wei of paddock doen. Verder vooral veel geduld hebben... Knipoog

Beeezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 10:21

Het is natuurlijk handig als je je pony eerst went aan de clicker. Vraag iets simpels; houd bijvoorbeeld je hand voor hem. Als hij die aanraakt klik je, en krijgt hij vervolgens een snoepje. Het gaat erom dat hij eerst door heeft dat de klik zijn gedrag beloont. Als je dat tien keer gedaan hebt, of nog vaker, begrijpot hij dat waarschijnlijk en zal niet meer bang zijn.

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 18:21

Ik heb een clicker waarvan je het geluid kunt dempen. Dus een luide klik of een zachtere klik ...

Bloempotje

Re: Pony is bang voor Clicker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 12:51

Haha, het lijkt erop dat je dus niet hebt aangeleerd wat de clicker betekent ? Bloos
Want normaal leer je namelijk eerst aan . ''Click'' = goed & Goed = beloning.
Want als jij in een keer een geluid hoort, en je hebt niet geleerd wat het betekent. Zou jij ook niet weten wat je daarvan moet denken ofso Knipoog

1paardenfan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 14:27

Mischien is de clicker te luid?
Heb je geen functie dat je hem stiller kunt zetten???

patsy1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 12:42

Voor je de clicker gaat gebruiken bij het compliment moet je eerst je paard leren wat de clicker is Knipoog

Conditioneren van de clicker dus. Heeft je paard schrik van de clicker begin dan met de clicken als hij in je zak zit dan is het geluid gedemt. Leer eerst je paard wat de clicker is dan de basisoefeningen met de clicker en dan kan je ham gaan gebruiken voor andere dingen.

Nynnnke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 10:59

Je moet niet meteen beginnen bij het compliment, eerst iets makkelijkers!:)

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 17:13

bang voor de clicker ja ik ken het.
ik heb een hele coole haf geeft nergens wat om.
ik wou ook dat clicker training gaan doen, zag het al helemaal voor me en wou er helemaal voor gaan.

ik laat hem wat doen en klik en beloning nou hij nam me tog een speurt hij scheet bagger voor dat dingetje.
en ik heb idd ook zoon ding dat harder en zachter kan, maar nog.
ik nog een paar keer geprobeerd en er aan laten ruiken enzz maar nee hoor. ik denk nou laat maar. me stem werkt ook goed.

patsy1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 21:29

Jullie mogen zo rap niet opgeven hoor!

Leer de clicker aan je paard door de cklicker te laden.

Begin met click en gelijk met de click een snoepje. Dat verstaan ze meestal heel snel hoor. En eens ze dit hebben verstaan is de angst al veel minder groot om een kliene periode is je paard schrikvrij van de clicker je moet gewoon wat geduld hebben, dagelijks verschillende keren oefenen en click en beloon op het juiste moment.

bentebente1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 11:48

Trowuens, met eten bedoel ik. Smikkels, wortels enz. Lachen
kus.

Gewoon doorblijven proberen!
En als het lukt,
Heeeeeeel overdreven belonene, met veel eten, en met
je stem van 'GOED ZO ! BRAAAAF !
x'D
Ik hoop dat je er wat aan hebt!
Succes! Haha!
Laatst bijgewerkt door Tanja op 08-08-08 21:24, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, graag alles in 1 bericht of gebruik aub de editknop.

enjoyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 12:05

Tja oefening baart kunst.
Begin makkelijk en in een vertrouwde omgeving, Verschillende clikkers hebben een verschillend geluid en een verschillende geluidssterkte, Door er iets omheen te doen kun je je eigen clikker dempen.
Ik heb zelf twee clikkers, de ene gaat harder als de andere, ik kan ze dus aanpassen aan het dier dat ik train. Ik train niet alleen paarden maar ook honden met de clikker (en soms ratten).

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 15:45

Ik heb gister les gehad met de clicker, dat was voor het eerst dat ik het gebruikte. Wij begonnen ook met het wennen aan de clicker. Click en dan beloning, paard moest gewoon rustig blijven staan zonder dat hij je ging besnuffelen of aan je zat. als hij dan rustig stond click en een snoepje met je andere hand. Mijn paard had dit heel snel door en ging na de click steeds naar mijn snoepjes hand. Je kan natuurlijk niet zomaar clicken en dan denken dat je paard wel snapt dat dat goed betekent.

OmelissaO

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 15:58

Ik ben ook begonnen met de klikker, maar mijn paard reageerde er totaal niet op, ook niet na lang oefenen met alleen de klikker.
Ook naar stemhulpen luistert ze zelden (of het duurt heeeeeel lang voordat ze doorheeft welk commando bij een kunstje hoort) Dus doe ik het gebaren.

Dingen zoals HO en veotje en DRAF en GALOP zijn de enige commandos die ze doet

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 09:27

zijn er dan geen dingen die ze misschien al uit zichzelf doet zoals iets oppakken enz?

Pim pakt bijvoorbeeld alles vast wat hij maar te pakken kan krijgen daar kan je dan iets van maken.

Change_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 14:03

op afstand klikken dan komt die vanzelf wel een keertje kijken uit nieuwschrierigheid

ook kun je hem lekker laten eten en dan de klikker een paar keer laten klikken

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 19:37

belonen en praten, en zonder dat ie het in de gaten heeft klikken en een snoepje geven.