vd met 19-jarige en een holle rug

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ellen__

vd met 19-jarige en een holle rug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-08 18:12

ik zag dat er al een(of meerdere)topics bestonden met de vraag of het met een 19-jarige nog kan,maar daarbij komt nog dat ze ook een holle rug heeft,nu heeft ze daar met rijden geen last van,mits ze haar rug goed ontspant.
nu wil ik graag weten of het verstandig is om vrijheidsdressuur met haar te gaan doen?
ze heeft op dit moment geen last van haar rug,en wil dit graag met haar gaan doen voor de afwisseling en om te kijken of ze het ook leuk vind!
nu wil ik graag adviezen of het verstandig is om met haar vd te gaan doen Knipoog
alvast bedankt!

dravergekkie

Re: vd met 19-jarige en een holle rug

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 19:39

je kan haar zowiezo kleine kunstjes aanleren , die haar rug niet belasten ?
zoals kus geven , flemen etc

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 21:55

Een weke rug is geen belemmering voor VD. Sterker nog, je rekt en strekt de spieren in de rug juist. Het is natuurlijk wel van belang (altijd natuurlijk) om opbouwend te werk te gaan en niet direct te veel te vragen. Maar slecht is het in principe niet. Bij twijfel kan je ook je DA om advies vragen, want adviseren is vanachter een schermpje natuurlijk altijd lastig.

Ellen__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-08 11:12

Amable schreef:
Een weke rug is geen belemmering voor VD. Sterker nog, je rekt en strekt de spieren in de rug juist. Het is natuurlijk wel van belang (altijd natuurlijk) om opbouwend te werk te gaan en niet direct te veel te vragen. Maar slecht is het in principe niet. Bij twijfel kan je ook je DA om advies vragen, want adviseren is vanachter een schermpje natuurlijk altijd lastig.

oke ik dacht al zoiets maar wist het niet helemaal zeker! Haha!
uiteraard bouwen we het heel rustig op en ga er alleen mee door als ze het ook echt leuk vind om te doen!
ben benieuwd! Haha!
bedankt voor je berichtje Knipoog

Yvonnee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 22:08

als je merkt dat ze er toch last van krijgt kan je zoals dravergekkie ook altijd gwoon de basis dingen doen en dingen simpele dingen. veel succes !

Ellen__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-08 22:12

Yvonnee schreef:
als je merkt dat ze er toch last van krijgt kan je zoals dravergekkie ook altijd gwoon de basis dingen doen en dingen simpele dingen. veel succes !

dankje!
we zijn pas vorige week begonnen,maar volgens mij vind ze t heel leuk!
ze vind die aandacht sowieso leuk,ook nu ze weer iedere dag gereden word zit ze sowieso veel beter in haar vel en heeft ze eigenlijk laatste tijd helemaal geen last meer van haar rug Knipoog

patsy1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 12:57

Ik ben misschien wat laat met reactie...

Leeftijd van een paard speelt geen rol. Ik ben momenteel bezig met een merrie van 28 en het gaat even vlot als met een paard van 5 (het aanleren van de clicker) wat uiterlijke "mankementeb" betreft daar moet je stteeds rekening mee houden in alles wat je met een paard doet. Kleine kunstjes en dingen die voor haar niet slecht zijn kan je zeker doen en de andere laat je voor wat ze zijn Knipoog