Wie helpt?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

panter1

Wie helpt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-08 19:56

Hallo,

Ik ben ook bezig met VD
Wat ze nu al een beetje kan is

voetje geven en compliment

Maar nu heb ik een paar probleempjes.
met voetje geven, ik sta dan voor haar en wijs naar haar pootje en zeg voet!, dan geeft ze zachtjes een voetje.
Maar als ik dan naar de andere kant of wat dan ook wil gaan lopen, dan gaat ze alvast een voetje geven, en als ik haar dan niet beloon dan gaat ze het steeds harder geven. Ik weet niet wat ik daar mee moet.

Ik wil graag proberen om met een zweepje te gaan werken, maar ik weet niet hoe ik dat met deze twee oefeningen zou moeten doen.

En ik zou het heel erg leuk vinden, als mijn pony kan flemen op commando. Maar ik weet niet hoe.

Ik heb een haflinger, en ze leert eigenlijk best wel snel.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen Haha!

Liefs Evie

panter1

Re: Wie helpt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-08 16:40

Weet niemand het?

o0jamie0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 16:46

flemen op commando (weet niet of het helemaal klopt )
als ze je likt op als je op der neus aait til je zn lip zachtjes op en zeg je flame of het woord dat jij hiervoor wil gebruiken.
dat herhaal je een paar keer en na een stuk of 5 keer haal je je hand weg en hou je die hand omhoog en zeg je duidelijk flame

panter1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-08 04:04

@o0jamie0o Oky bedankt, ik zal het eens proberen Lachen

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 14:33

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 14:34

Dat het paard iets doet terwijl je het niet vraagt, is normaal. Gewoon negeren of even kort NEE zeggen en gelijk iets anders vragen. Pas door zelf je hulpen te verfijnen en veel verschillende oefeningen door elkaar te vragen leren ze het verschil.

Bino_Pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 17:15

Als je pony voetje geeft wanneer jij het niet wilt, negeer het dan, gaat ze harder doen, geef je een duidelijk 'Nee'
Daarna doe je een andere oefening, en dan weer het voetje.. dan leert ze dat jij beslist welke oefening komt.

Voor het flemen kun je idd zelf de lip nemen en in de 'fleempositie' doen.. maar dat ivn dik persoonlijk minder handig, lijkt minder 'natuurlijk' dan.. Lachen
dus gewoon een 'nieuwe' geur, bijvoorbeeld zo'n babyolie op de neus ofzo.. als ze dan gaan flemen het commando en goed belonen!

Voor voetje kun je zeker een zweep gebruiken, maar dat had je beter van bij het begin kunnen doen.. gewoon een tikje met het zweepje tegen het been, en het commando..
voor het compliment is het, vooral bij het aanleren, niet zo makkelijk om een zweepje te gebruiken Lachen