een vriendin van me zegt dat ik Kartouche beter zou longeren met een pessoatrainingsteugel, omdat hij aan de longe vaak zijn achterhand meesleept (ook al zet ik hem actief aan het werk, tijdens het longeren veegt meneer er zijn voeten aan...)
Maar nu heb ik er dus een aangeschaft, maar Kartouche heeft nog nooit iets op zijn sprongen gehad (je weet wel dat bontje
) dus ben ik wel bang voor een schrikreactie (wat ik hem niet wil aandoen...)Hoe hebben jullie paarden erop gereageerd toen je voor het eerst een pessoatrainingsteugel gebruikte? En hoe heb je die teugel voor het eerst bevestigd? (mijn vriendin zegt dat ik het in het begin laag moet instellen)
Kan iemand me wat meer informatie verschaffen in verband met hoe ik het de eerste keer gebruik bij hem?
Met vriendelijke groetjes
Inès
p.s. Ik heb veel ervaring met longeren (bijzet, hogue, balkjes draven, tempowisselingen, ...) enkel dubbele longe kan ik niet en daarom zegt die vriendin van me om te longeren met een pessoatrainingsteugel

dus doe ik het liever niet... Stel dat hij erin gaat staan ofzo... nee mag er niet aan denken!!!
)