Het moet niet te moeilijk zijn want ze is nogal dwars!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Bino_Pino schreef:als je eens goed rondkijkt hier, zul je er al wat vinden
je kan vooral beginnen met de basis.. halt, blijven, komen, stap, draf, galop
in mijn onderschrift staat er een link naar VDforum.. daar is ook vanalles te vinden!
emjam schreef:Bino_Pino schreef:als je eens goed rondkijkt hier, zul je er al wat vinden
je kan vooral beginnen met de basis.. halt, blijven, komen, stap, draf, galop
in mijn onderschrift staat er een link naar VDforum.. daar is ook vanalles te vinden!
galop is misschien niet het allerslimste om aan te leren omdat je paard dan heel erg sterk kan worden en je zo kan mee slepen!
normaal kunnen ze het wel, en het is dan ook basis

amyflora schreef:Ik heb haar geleerd op een kratje te staan:D
Mitchall schreef:Het kunstje op het kratje vind ik wel leuk, maar wie weet er een leuk kunstje voor Mitch... ik vind zelf het steigeren op commando leuk, maar hoe leer je datn
patsy1983 schreef:Mitchall schreef:Het kunstje op het kratje vind ik wel leuk, maar wie weet er een leuk kunstje voor Mitch... ik vind zelf het steigeren op commando leuk, maar hoe leer je datn
Daar mag je pas aan beginnen als je paard al goed gevorderd is. EN je moet heel consequent zijn met dit kunstje. Denk er goed over na en dokter het eerst allemaal goed uit. Want veel mensen kweken door niet consequent om te gaan met dit kunstje verkeerd gedrag die zich later tegen hen keert.
Even een voorbeeld je leert je paard stijgeren op commando met een woord die veel mensen gebruiken (hup jop en weet ik nog veel wat) ben je ergens lekker aan het rijden een groepje kinderen speelt een spelletje en roepen het woordt dat jij gebruikt en hop je paard omhoog.
Veel mensen leren hun paard dit kunstje door handen of een voorwep omhoog te houden en daar weer kan je mee voor hebben wat in het eerste voorbeeld staat.
Denk er dus goed over na