SB aan één kant.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

SB aan één kant.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 16:09

Echt heel irritant Lachen
Het gaat dus om werken aan de Lange Lijnen.

Mijn pony kan netjes schouderbinnenwaarts ,schouderbuitenwaarts én wijken.
Alleen alles enkel naar links.
Dus wijken naar links, op de linkerhand SB en op de rechterhand schouderbuitenwaarts.
Als ik probeer op de linkerhand schouderbuitenwaarts te vragen, gooit hij zijn hoofd omhoog en gaat helemaal trekken.
Ik snap het echt niet, want op de andere kant deed hij dat niet toen ik hem dat leerde. Iemand tips??? Alvast bedankt!

EDIT: Wil het trouwens alleen van schouderbuitenwaarts weten omdat ik daaruit de schouderbinnenwaarts en het wijken kan leren Lachen

ireika

Re: SB aan één kant.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 15:05

Heb je hem alles gewoon eerst aan één kant geleerd om dan nu even de andere kant te doen?? Misschien is hij gewoon te stijf aan deze kant? Kan hij mooi rond lopen op de voltes met correct beengebruik en zonder over de schouder te vallen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 15:35

Eerst kon hij aan beide kanten schouderbinnenwaarts. Maar nu opeens niet meer. Hij kan wel gewoon netjes voltes etc. lopen.

ireika

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 12:08

Dat is inderdaad wel raar dan... misschien kan je eens iemand laten kijken naar jullie, zodat hij kan zien of je niet per toeval je hulpen voor links net ietsje anders geeft dan voor rechts of misschien dat die kan zien waarom je pony het niet wil/kan...

succes!