achterwaart bij longeren?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

horseloverc

achterwaart bij longeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-08 13:44

Heey heey
ik longeer mijn paard niet zo heel vaak maar als ik het doe is het wel intensief!
Hij kent de hulpen van zowel het Natural horsemansip, als de stem en zweep hulpen..
Ik kan hem dus op verschillende manieren heel makkelijk longeren.
Overgangen zoals stap naar galop of draf naar halt en andersom kent hij allemaal al wel. Ook kan hij netjes stilstaan en omkeren..

NU is het probleem dat ik hem ook achterwaarts wil leren bij het longere (onder het zadel en aan de hand doet hij dit)
Wat voor hulpen kan ik hierbij gebruiken vanuit het midden?
groetjes cindy

Effects

Re: achterwaart bij longeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 19:12

als hij een stemhulp kent voor het achterwaarts gaan, kun je die gebruiken
wat ik doe, is bij de voorhand staan met mijn hoofd naar z'n kont toe (ik bedoel niet dat je naast je paard moet gaan staan, maar wel zo gaan staan maar gewoon in het midden blijven staan)
de longeerzweep hou ik voor zijn voorhand en probeer hem dan zeg maar 'naar achteren' te drijven, omgekeerd van wat je doet als je hem voorwaarts wil laten gaan
maar het makkelijkste is het om het met een stemhulp te doen
en dan niet in de normale houding bij het longeren blijven staan, maar dus een stap opzij zodat je meer in de buurt van zijn hoofd staat
hopen maar dat je wat van m'n verhaal snapt Tong uitsteken

horseloverc

Re: achterwaart bij longeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-08 22:07

heey ik snap je verhaal helemaal super bedankt!
Bij het rijden doe ik het vooral met mijn zit en mijn benen eigenlijk dus zonder mijn stem en als ik het aan de hand doe sta ik voor hem met een hand voor zijn borst(geen druk geven) en dan loop ik met hem mee..

ik snap je bericht wel en ga het zeker proberen:) alleen op ALLEEN een stemhulp reageert hij niet met het achterwaarts gaan! dus zal de andere hulp erbij moeten doen
groetjes cindy