Probleem?!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

liiza

Probleem?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-08 16:47

Ik longeer Mila al ruime tijd best regelmatig. Dit is altijd goed gegaan tot deze week.
Op Links loop ze gewoon zoals het hoort, maar op rechts wordt ze iedere keer helemaal gek!
Ze luisterd niet meer naar mijn stem, en ook niet naar andere hulpen die ik geef. Ik longeer haar dan zonder verdere
bijzet of iets. Alleen met hoofdstel. Haar lichaam heb ik nagekeken op wonden of iets, maar er is werkelijk niks te vinden
en met rijden doet ze gewoon normaal. Nu laat ik haar zodra ze dit doet net zo lang galopperen tot ze moe is en ik zeg dat ze mag gaan draven. Vinden jullie dit een goede oplossing, of kan ik beter iets anders doen? Ik ben echt radeloos, wat moet ik hiermee?!

Judje

Re: Probleem?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 12:45

Wat noem jij hartstikke gek worden? Wat doet ze precies?
Is dit zomaar ineens ontstaan? Of werd ze steeds iets ondeugender?

Kan ze met rijden wel goed stelling en buiging aannemen op beide handen? Zo niet: dan zou ik haar na laten kijken. Wondjes zeggen niet alles, het kan best zijn dat het paard ergens vast zit in zijn spieren en daarom ondeugend wordt, omdat het pijn doet om op die hand rondjes te lopen.

ireika

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 15:29

loopt ze, eens dat je haar helemaal moe hebt laten lopen, dan wel goed en ontspannen rechts? Indien dat niet zo is zou ik ook denken in de richting van scheefheid in haar spieren, blokkade in de wervels of misschien zelfs pijn in de benen (mijn merrie flipte ook helemaal op één kant net voor ze mank werd). Als het stijfheid is kan je haar best eerst rustig opwarmen en dan de stijve kant wat oprekken met voltes en stelling (rechtrichten dus) en anders zou ik er eens een osteopaat bij halen...
succes!

liiza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-08 11:59

Ze zet het op een keihard rennen. En dan kan ik doen wat ik wil maar dan reageerd ze gewoon helemaal niet meer.
Ik heb haar gisteren een keer zonder tuig gelongeerd, gewoon met halster. Toen deed ze al weer redelijk normaal.

Met rijden is ze gewoon soepel. Niks aan de hand..
Ik ga het igg nog eens aankijken, en als het blijft toch iemand erbij halen.
Bedankt voor jullie reacties!

montyjansen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 07:55

loopt hij bij het longeren niet meer met het hooft naar buiten, op dat moment als hij gaat rennen dan de andere kant? Dan kan het een lenden probleem zijn, waarschijnlijk houd hij bij het rijden ook meer rechter teugel vast. En maakt hij een kortere pas achter.