Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

_Sundance_ schreef:ik heb het mijn verzorg pony geleert door zijn been op te tillen en naar voren te brengen en dan pas zeggen bij voorbeeld en dan belonen en elke keer been op tillen pas zeggen en belonen en dan na aantal keer proberen pas te zeggen en kijken wat hij doet

(mooi zo!
) Ja ik had het ook maar van iemand gehoord dat je tegen het been aan moest tikken, dus ik dacht; naja dan probeer ik het maar he 
het lag dus gewoon aan mij, dan ga ik heb maar op die andere manier van hierboven proberen!
heel erg bedankt! _Sundance_ schreef:ik heb het mijn verzorg pony geleert door zijn been op te tillen en naar voren te brengen en dan pas zeggen bij voorbeeld en dan belonen en elke keer been op tillen pas zeggen en belonen en dan na aantal keer proberen pas te zeggen en kijken wat hij doet
Citaat:Wat is "Spaanse Pas"?
De Spaanse Pas is het optillen, naar voren gooien en het weer neerzetten van het voorbeen.
Het commando:
"Pas"
Hoe leer ik het aan?
Ga langs je pony staan. Met je hoofd dezelfde kant op als die van je pony.
Til zijn voorbeen op, beweeg het been in de vorm van de spaanse pas (en zeg tegelijk "pas") en zet hem weer neer. Beloon je pony uitbundig. Oefen dit een aantal keer. Daarna kun je een beetje tegen de pony leunen (zodat hij zijn gewicht naar de andere kant verplaatst) en met je voet tegen zijn been aanduwen. Zodra hij zijn voet ook maar iets optilt belonen. Ook zo een aantal keer oefenen en hierbij het zweepcommando gebruiken (bijvoorbeeld tegen het been of tegen de schouder. Als je voet geven wilt houden moet je een duidelijk ander zweepcommando gebruiken). Daarna probeer je het enkel met het zweep en stemcommando
. Het hoeven in het begin nog geen keurig hoge passen te zijn. Zodra de link "pas is voet naar voren" erin zit kun je het vanaf daar uitwerken. Zodra de spaanse pas er bij 1 been helemaal in zit kun je het proberen met zijn andere voet. En daarna misschien zelfs lopend!
Let op:
* Ga nooit voor je pony staan. Een enthousiaste hoef komt er hard aan.
* Begrijpt je pony het zweepcommando niet gebruik het dan niet harder, dit heeft totaal geen zin.
* Bedenk van tevoren goed wat je gaat gebruiken als zweep commando als je "voet geven" wilt behouden. Dit lijkt namelijk er op elkaar en vaak vervalt het voet geven zodra de pony pas leert.
* Zodra het commando erin zit: consequent blijven. Alleen betere oefeningen worden beloond
Wat is "Spaanse Pas"?
De Spaanse Pas is het optillen, naar voren gooien en het weer neerzetten van het voorbeen.