Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Everest__ schreef:Laat hem weten dat je dat op dat moment niet pikt en het niet wil bijv. door stemverhef ?
Nicx schreef:Weet je zeker dat hij expres met zijn been gaat stampen als jij achteruit wil? Want het kan ook zo zijn dat hij je hulp voor het achterwaarts gaan gewoon niet goed begrijpt en dan hoopt dat je dat pas-achtige bedoeld. In dat geval zou ik even een stapje terug nemen en hem het achterwaarts gaan tijdens het rijden nog wat beter aanleren.
Hoe lang is hij eigenlijk al ingereden? Want het lijkt me beter dat je nog niet begint met trucjes als de basis er nog niet goed genoeg in zit. Juist om zulke situaties als trucjes doen op momenten dat het moeilijker wordt te voorkomen. Probeer ook bij zo'n jong paard heel consequent en duidelijk te zijn. Dat is trouwens niet slecht bedoeld hoor niet dat je het dalijk verkeerd opvat
Nicx schreef:tsja wat is de basis.. dat is zo'n betrekkelijk begrip![]()
maar voorwaarts, achterwaarts, links, rechts, wijken voor druk en te rijden op je zit, dat is het wel zo'n beetje voor mij denk ik.
ik denk eerlijk gezegd dat bij jou paard de basis er wel in zit als het toch al een tijdje ingereden is![]()
je hebt inderdaad gelijk dat ze nog makkelijk en sneller leren als ze jong zijn, maar dat is nu juist ook het gevaar want als het er nu snel (maar niet goed) in zit en het blijft zo even doorgaan wordt het steeds lastiger eruit te krijgen.
wil je het hem toch nog helemaal goed aanleren dan denk ik dat je even iemand moet vragen die het een (jong)paard vaker heeft geleerd. die zal je vast betere aanwijzingen kunnen geven om je hulpen nog meer te verduidelijken
_Elske schreef:Mah, is het dus volgens jou verstandiger om het niet te doen?