Lange lijnen opbouwen na kreupelheid

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lacuna

Lange lijnen opbouwen na kreupelheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-08 10:33

Hallo allemaal

Mijn shetlandpony heeft een blessure gehad aan zijn schouder na een trap van een ander paard. Inmiddels bijna 3 maand verder (onder toeziend oog van de dierenarts) loopt hij weer goed, en zijn we sinds 2 weken terug wat aan het werk gegaan.
We werken nu aan de lange lijnen, voornamelijk in stap en rechtuit. Beetje tempowisselingen (alleen in stap) stelling vragen op de rechte lijnen en af en toe enkele pasjes rustige draf, verder vraag ik nog niets. In totaal zijn we nu zo'n 10 a 15 minuten bezig.
Van de dierenarts mag ik elke week er gerust 10 minuten bijpakken. Ikzelf ben iets voorzichtiger, en bouw het liever op met 5 minuten.

Echter, ik vraag me eigenlijk af wanneer ik weer wat gymnastiserend werk kan doen. Hij heeft geen moeite met het "werk" wat ik nu van hem vraag, en loopt aan de lange lijnen best op een leuk niveau (we zouden gaan beginnen met appuyement)
Maar heeft er iemand een gymnastiek-opbouw-schema, zodat ik hem rustigaan weer soepel, los en lekker aan het werk kan krijgen?

Groetjes, Lacuna