Als ik wel eens topics zie van longeren met touwtjes, wat ik zelf ook gebruik omdat ik gewoon echt niet handig genoeg ben met dubbele lijnen en mijn paard zich nog doodschrikt van pessoatuig zie ik meestal de touwtjes door 1 van de laagste ringen gaan en dan tussen de benen of weer nog lager aan de zijkant van de singel vast zitten...
Mijn 3 jarige paard wordt eigenlijk altijd dus gelongeerd met touwtjes die door het hoogste ringetje gaan en tussen de benen of juist aan de zijkant de laagste.. Naar mijn idee geef je je paard op deze manier toch net nog wat meer speling, en ook op deze manier loopt mijn paard gewoon heel fijn laag rond..
Dit doet hij eigenlijk ook wel zonder bijzet, maar niet in ieder tempo, vandaar dat ik hem toch bijzet...
Weet iemand waarom er altijd zo laag bijgezet wordt??
Dan had ik nog iets, mijn ruintje van 3 loopt heel makkelijk aan de longe, daar is niks mis mee, zijn tempo is opzich goed.. Rechtsom loopt hij echt al als een volleerd longeerpaard
lekker van achteruit en in ieder tempo te krijgen wat ik wil, bijv. iets meer doordraven waardoor hij soms net iets meer tot dragen komt...Linksom vind hij dit echter heel moeilijk, hij loopt liever iets in zijn eigen tempo waardoor hij soms dus wat teveel gaat zakken van voren.. Ik snap dat dit gewoon nog niet helemaal in balans is, en dat hij daar tijd voor nodig heeft, maar misschien is er iemand die hiervoor tips heeft om het hem toch te laten doen, of bijv. om hem sterker te maken.. Ik wissel nu gewoon heel regelmatig van hand, en probeer veel overgangen te maken..
Met vriendelijke groet