Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

en dat is geduld 

Moondust schreef:Heb je enig idee waarom dit niet lukt? Begrijpt je pony je gewoon niet, of is het misschien angst?
Maak je gebruik van een target? In dat geval zou je die gewoon telkens een stukje verder kunnen houden.
Doe dit vooral niet te snel! Stapje voor stapje, desnoods met centimeters tegelijk.
Als je geen target gebruikt, beloon dan alleen voor elke keer dat je pony zijn hoofd iets verder laat zakken.
Verwacht ook hierbij niet te veel, maar beloon al voor een klein stukje of zelfs alleen maar een poging daartoe.
Succes!

loyce_ schreef:Je bent er nog niet zo lang mee bezig en je moet geduld hebben met het leren van kunsjes kijk naar Nicky !
gaat steeds beter met haar maar lukt nog steeds niet heemaal
je moet er gewoon wat voor over hebbenen dat is geduld
probeer anderes eerst iets makkelijker ..
of anders moet je met rijden ook haar hoofd laten zakken op je gevoel en probeer dat dan aan het halster en steeds belonen als ie wat naaar beneden komt
maar ik kan het zó niet egoed uitleggen kom wel een keer naar je toe
Different is zeker bereid om te leren maar ze snapt het niet.. Dat geeft ook niet wat ze kan ook niet praten.. Dus geduld dat heb ik zeker met haar
Ik ben nu ruim een week met haar bezig. On het rijden gaat neit zo makelijk o mhet te doen voor mij ( ik ben vaak alleen ) en vooral als het nog niet begrijpt maar ik zal wel even kijken.