rennen en draaien

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lowara

rennen en draaien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-08 23:01

Ik loop op dit moment even tegen een licht probleem aan bij een oefening die ik mijn paard wil aanleren.

De truc gaat als volgt:

ik loop weg en mijn merrie Lowara volgt mij in stap.
Ik ren ineens flink hard weg en lowara moet in draf of galop mij blijven volgen
Na ongeveer 3/4 seconden sta ik ineens stil en geef het commando omdraaien, waarbij Lowara een rondje om zichzelf spint en weer achter mij aan moet rennen in draf of galop om hetzelfde opnieuw te kunnen doen. ( het herhaalt zich dus steeds, mits ik zo hard kan blijven rennen Clown )

Op zich gaat de oefening erg goed, zowel in stap, draf en een keer vandaag al de galop rent ze achter mij aan, en draait ogenblikkelijk om als ik stilsta en het commando geef.
maar... daarna blijft ze gewoon dom staan Clown
dit komt omdat ik haar het draaien toendertijd zo heb aangeleerd dat ze na een keer draaien een beloning kreeg.( ze mocht toen verder gewoon stilstaan)
Hoe krijg ik haar zo ver dat ze weer verder rent zodat de oefening zich een paar keer kan herhalen?
ik werk door middel van een clicker, en ze is wel erg leergierig, dus ik sta open voor van alles Ja

Amable

Re: rennen en draaien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 09:54

Ga haar eerst leren om na het draaien weer voorwaats in beweging te komen. Dus draaien en naar voren vragen en in de voorwaartse beweging belonen. Echt weer stap voor stap opbouwen Lachen

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-08 14:04

dus eigenlijk vanuit dat stilstaan weer zonder weg te lopen en dan stap voor stap kijken of ik haar mee kan lokken?

zou het werken om een longeerlijn te gebruiken ( zo heb ik haar het draaien aangeleerd) en dat ik haar direct na het draaien naar mij toe leid aan dat touw?

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 21:36

Jep, kan zeker, maar ik denk dat je het ook zonder voor elkaar kan krijgen. Het is wrs maar een kleine stap als ze eenmaal door heeft dat je graag wilt dat ze meteen weer meerent. Maar als je haar ook met longeerlijn hebt leren meelopen dan kan je het zeker combineren.