Met pessoateugel longeren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AshleyZoet

Met pessoateugel longeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-08 17:10

Hallo Bokkers Haha!

Het geval is zo:
Me pony zat vast in haar rug nu is ze behandelt en is ze weer helemaal goed.
Maar,ze moet heel erg afvallen en dan moeten we een nieuw zadel.
Allemaal heel leuk maar me pony kan zeg maar nooit op een gewicht blijven.
Dus ik ben wel bezig om haar af te laten vallen maar ze zal nooit slank worden,dus zoizo krijgen we een zadel die een beetje mee groeit,omdat ze altijd wel blijft schommelen met haar gewicht !

Maar eigelijk heeft dat niks met me vraag te maken Bloos !

Maarja om haar te laten afvallen heb ik een pesoateugel gekocht,ik ben haar nu dus aan het longeren met de pesoateugel..Maar nou was me vraag hebben jullie misschien tips of oefeningen voor tijden het longeren om haar nog meer te laten afvallen,ze zweet nu wel maar niet echt geweldig zeg maar.

Mijn doel is dus dat ze harder moet werken bij het longeren,dus dat ze nog meer afvalt !
Ik hoop dat jullie het een beetje begrijpen

Groetjes Ashley
Laatst bijgewerkt door Scum op 16-04-08 07:42, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel aangepast

Judje

Re: Met pessoateugel longeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 09:17

Afvallen behoort niet te snel te gebeuren.
Bij het afvallen komen er namelijk giftige stoffen vrij uit het vet dat wordt afgebroken en afgevoerd, als dit te veel tegelijk is, is dit niet goed voor het paard en voor jou.

Misschien is het een idee om een topic te openen bij Voeding- en supplementen en daar haar volledige rantsoen weer te geven, zodat je misschien daar ook wat in kan aanpassen.

Longeren met pessoa is goed, maar zorg er wel voor dat je het paard de ruimte geeft en hem niet opknoopt. Bij het longeren met pessoa, wanneer deze te strak wordt gebruikt wordt het paard alleen maar vaster in zijn lijf.

Ohja: hoeveel een paard zweet wil niet altijd wat zeggen over de mate van inspanning. Net zoals bij mensen zijn er paarden, die bijna bij de eerste stappen al beginnen te zweten en paarden, die bijna niet zweten, hoe hard je ze ook aan het werk zet.
Het belangrijkste is je paard NIET te overwerken, want te veel spierpijn is niet fijn. Kijk goed naar je pony en laat hem niet langer dan 10 tot 20 minuten met Pessoa werken. Longeren is normaal gesproken max. een half uurtje.

Longeer je nu alleen nog maar met Pessoa?
Zorg dan voor voldoende afwisseling, zoals een keer met balkjes werken, de pony soms ook zonder bijzetteugels longeren, een keer wandelen e.d.
Longeren met pessoa is namelijk erg zwaar en dus niet voor allerdaags gebruik.

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 15:09

Trouwens, elk pondje komt door 't mondje, toch?

je zal hem ook op dieet moeten zetten als je wil dat hij afvalt, niet alleen maar longeren.

Wissel trouwens best af met andere soorten beweging want altijd alleen maar rondjes rennen is lichamelijk en geesteliijk niet goed voor een paard

AshleyZoet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-08 10:43

@ Klara16:Ze staat al op een dieet,en we zijn nu ook zover dat ik van iemand een soort zadeldekje heb geleend om zonder zadel te rijden !