vrijheidsdressuur

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

shariejj

vrijheidsdressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-08 15:49

wie kan mij een aantal dingen vertellen over vrijheidsdressuur?
want ik wil met mijn verzorgspaardje een aantal vrijheids oefeningen doen Haha!
alvast bedankt;)

Yvonnee

Re: vrijheidsdressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 16:12

kijk eens op vrijheidsdressuur.nl succes!

Anna_Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 10:57

Als ik naar vrijheidsdresuur.nl ga, krijg ik te zien dat die domeinnaam te koop is...

Bino_Pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 20:46

MyPonyLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 15:47

Ik heb Unique om eerlijk te zijn op de verkeerde manier leren buigen. Gelukkig kan ze hem nu wel erg goed en is er niks ergs gebeurd. Het buigen hoor je eigenlijk aan te leren door gebruik te maken van de target. Je gaat met je hand onder je pony en knipt in je vingers. Als de target er goed in zit zal je pony proberen je hand aan te raken geef daarbij een nieuw stemcommando bijvoorbeeld 'Buigen'. Wanneer je pony het goed doet klik en beloon je. Nu ga je verder tot het commando er goed in zit. Pas alsjeblieft bij deze oefening wel op dat je pony niet heel ver met zijn hoofd onder zijn buik doorgaat want dit kan wanneer je pony valt dodelijke gevolgen hebben. Op een gegeven moment wilde ik dat wanneer ik mijn hand op de plek van de singel hield en het commando 'Buigen' zei dat Unique in de buiging ging. Dit heb ik dus gedaan door mijn hand op die plek te houden en te vragen of ze wilde buigen. Wanneer ze dan ook maar een stukje ging buigen heb ik meteen geklikt en beloond. Ze doet het nu ook als ik haar daar met de zweep aanraak. Ik wilde later dat Unique langer in de buiging zou blijven. Dus ik ben weer mee gaan tellen net zoals ik bij de Jambette.

shariejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-08 09:49

bedankt..,
ik ben nu de begins dingen allemaal aan het oefenen..,
zoals naast je blijven lopen en als je stopt dat het paard dan ook stopt dit snapt hij allemaal wel erg goed.., met buigen heb ik gehoord dat als een paard of pony te ver buigt dat de pezen in de benen kunnen scheuren.., kan dat ook gebeuren..,
alvast bedankt voor de informatie daar ben ik erg blij mee

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 13:17

Lees aub de FAQ even: [VD] FAQ Vrijheidsdressuur (lees dit eerst!) en gebruik ook de zoekmachine of kijk gewoon VD even door, daar vind je meer dan voldoende tips om een begin te maken en verder te komen.
Hier een slotje.