Haflinger laten steigeren >>geschikt ras??<<

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SkittleX

Haflinger laten steigeren >>geschikt ras??<<

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-08 18:00

Ik heb gelezen dat bij een fjord het niet zo'n sterk plan is om te leren steigeren is dat ook zo bij de haflinger??

Daphne__

Re: Haflinger laten steigeren >>geschikt ras??<<

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 20:13

elk paard kan het leren Lachen
zelfs ezels dus haflingers ook!
ligt echt aan het karakter, of hij er misbruik van gaat maken etc

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 16:57

ligt meer aan het karkater dan aan het ras denk ik Knipoog

smasters

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 22:17

Dat denk ik ook! Alle paarden kunnen steigeren dus dat moet lukken Knipoog Alleen let erop dat het wel consequent gebeurt; dus alleen als jij het vraagt!

dagami

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 22:58

Je moet niet kijken naar het ras, maar naar het karakter van je paard. En daarnaast moet je ook kijken naar je eigen kwaliteiten, het is erg belangrijk dat je weet waar je mee bezig bent voordat je begint aan dingen zoals steigeren aanleren Lachen

Daarom is het verstandig om een paardje eerst zo veel mogelijk andere kunstjes te leren, zodat hij goed weet wat vrijheidsdressuur inhoudt (en dat hij dus weet dat hij alléén een kunstje mag uitvoeren als hij daarvoor een commando gekregen heeft) en jij dus ook alle tijd hebt gehad om te zien dat het paardje zich dus aan alle commando's houdt, en niet uit zichzelf zn kunstjes gaat uitvoeren om maar zo veel mogelijk snoepjes bij elkaar te sprokkelen Knipoog Als hij dat namelijk zou doen met steigeren, dan heb je een levensgevaarlijk paard gecreeerd Knipoog

Nog even een toevoeging:
Ik heb zelf twee Haflingers, Mireille en Lente. Met beide ben ik vrij fanatiek bezig met VD. Mirei heb ik ook leren steigeren. Ondanks dat Lente ook super is met VD, hartstikke braaf is en nooit een vlieg kwaad zou doen, zou ik haar nóóit leren steigeren. Ze heeft af en toe namelijk lompe neigingen en ik heb het idee dat als ik haar zou leren steigeren, dat ze dan heel heel heel misschien ooit perongeluk eens in haar enthousiasme tegen iemand op zou kunnen springen... Begrijp me niet verkeerd, ik vertrouw haar voor 100%, maar zodra er maar een pietsie twijfel is moet je zo'n paard nooit leren steigeren, kan alleen maar narigheid opleveren Lachen

kallipooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 12:42

[Oud bericht verwijderd]