Pony luistert niet met longeren!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

horses_freak

Pony luistert niet met longeren!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-08 11:33

Hallo,

Ik verzorg een shetlander en ik heb die al heel vaak gelongeerd en het ging meestal gewoon goed, maar de laatste tijd doet ze alsof ze het niet meer kan. Ze blijft gewoon staan, ze draait met mij mee zegmaar. Als ik dan met de zweep op de grond doe ofso dan steigerd ze op me af met der oren in der nek naar me en wilt me bijten Boos! , ze is echt een rotzak geworden. Ze wouw zelfs naar me trappen. Ik snap het niet, wat kan ik er tegen doen?

(Hopelijk staat het hier goed Bloos )

Groetjes Jouelle

xRosannee

Re: Pony luistert niet met longeren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 11:35

Tsja, dat doet de mijne ook Knipoog Tong uitsteken Ik doe dan net alsof ik de andere kant oploop en dan snel zegmaar aandrijven met de zweep, en dan bokt ze maar gewoon doorgaan, daarna is het weer goed Knipoog Ik hoop dat je hier wat aan hebt

horses_freak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-08 11:40

xRosannee schreef:
Tsja, dat doet de mijne ook Knipoog Tong uitsteken Ik doe dan net alsof ik de andere kant oploop en dan snel zegmaar aandrijven met de zweep, en dan bokt ze maar gewoon doorgaan, daarna is het weer goed Knipoog Ik hoop dat je hier wat aan hebt

Jaa dat heb ik al vaak zat geprobeerd, maar ze gaat gewoon niet ze draait hele tijd mee....

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 13:22

Ik heb ook veel problemen gehad met het longeren van mijn verzorgpaard. In het begin had hij gewoon geen respect voor mij... Maar nu met veel oefenen en hulp van de eigenaar heeft hij door dat ik niet opgeef en luisterd hij eindelijk naar mij... Nu hoef ik maar naar de hoefslag te wijzen en hij gaat al...

Bij mij was het dus vooral een dominantie probleem en ik moest aan mijn houding werken en overtuigender zijn...

horsesz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 15:29

ik heb ook wel eens een paard gehad ie echt onmogelijk gelongeerd kon worden. wou je dat ze de ene kant opging dan vondt mevrouw de andere veel interessanter. Ik ben toen helemaal opnieuw begonnen met longeren. en daarna ging het redelijk goed.

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 16:17

Mijn verzorg beesie deed en doet dat nog wel eens .
Dat kwam omdat de gene voor mij , vaak een join-up aan de longe met hem deed , nu denk hij elke keer als ik hem longeer dat ik een join - up doe en hem weg jaag , en hij vertrouwd mij nu en hij wil graag bij me zijn. Dus dan komt hij ook boos naar me toe . Dus nu ben ik bezig met hem opnieuw te leren aan de longe te lopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 18:11

als ik goed lees, Sannekeeee, heb jij een pony die kan denken? En dat hij je vertrouwt en graag bij je wil zijn, uit hij door boos naar je toe te komen?
Boos naar je toekomen is bepaald geen bevestiging van het feit, dat het dier je vertrouwt.

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 19:05

suleilitha schreef:
als ik goed lees, Sannekeeee, heb jij een pony die kan denken? En dat hij je vertrouwt en graag bij je wil zijn, uit hij door boos naar je toe te komen?
Boos naar je toekomen is bepaald geen bevestiging van het feit, dat het dier je vertrouwt.

Dat maak ik daar ook niet uit !!
Maar dat doet hij gewoon , we zijn al 2 jaar samen en rijden zonder tuig en hij volgt me overal , hij vertroud me echt wel..
En hij is dan niet echt boos , maar eerder verongwaardig omdat hij denk dat ik met weg jaag .
En ja , natuurlijk kan hij denken ?
Hij vergeet heus niet dat hij vroeger 100 x een join - up heeft gedaan voor niks.
Maarja , we werken er aan , en het gaat al beter .