Ik ben al bijna 1,5 jaar bezig met het aanleren van het compliment bij mijn verzorgpaard. We nemen af en toe een korte pauze en proberen het daarna weer opnieuw, maar iedere keer botsen we op hetzelfde probleem: het lijkt wel alsof ze het gewoon niet durft. Ze weet echter wel precies wat de bedoeling is. Zodra ik haar linkervoorbeen vastpak en met de beloning tussen haar voorbenen tik, komt ze al met haar neus naar beneden en volgt de beloning. Ze laat zich steeds wat verder zakken, maar iedere keer zodra het bijna helemaal lukt trekt ze haar been gauw weg. Wanneer ze dit niet doet, gaat ze met haar volle gewicht op mij leunen en ik heb al een paar keer gehad dat ik gewoon bang was dat ze op me zou vallen. Ik snap echt niet wat ik nou fout doe. Ik houd haar been heel goed onder haar lichaam, zodat ze zelf in balans kan blijven, doe alles heel rustig en stapje voor stapje. Is ze misschien gewoon bang? Of doen we (doe ik) toch iets verkeerd? Alvast bedankt voor jullie hulp en tips!

groetjes Julia
We doen alles heel rustig en oefenen niet te lang achter elkaar. De kleinste vooruitgangen goed belonen en alles ontspannen opbouwen